moongirl

Barnmorskan vecka 37 (36+2)

Kategori: Allmänt

Jaha alltså de vill inte ut. Trodde de skulle komma för länge sen. Nu blir det iaf januaribarn 👍

Var hos barnmorskan idag. Kollat blodtrycket och lyssnat på de små hjärtanen 💕
Allt tyder på att det är bra. Varje gång de mäter magen så skriver de in det i sitt system och kollar så man följer kurvan. Dock sa barnmorskan idag att jag inte kunde se vart jag hamnade eftersom jag nu ligger utanför kurvan 😂 Systemet är för enlingar så jag ligger ändå bra till 😉

Men magen känns enorm. Vet att jag tjatar om det men den blir ju inte mindre direkt!
Ska bli väldigt intressant hur magen känns när de kommit ut.

Tvillingen längst ner ligger fixerad och den andra beredd med huvudet neråt som jag skrivit förut. Dock känns det som de ligger ännu längre ner nu efter hon kände idag.
Bäckenet är inte alls med mig så Robban hämtade en krycka från vinden. Bra att avlasta när jag ska ställa mig upp.

Inte nog med gravidkrämpor utan vi kör förkylning, feber och ont i halsen på det! 😖
Tycker en aning synd om mig själv faktiskt.. Nu har väl iaf det mesta släppt men förkylningen är kvar. Täppt konstant. Gör ont i magen att snyta sig. Känner mig hundra gånger mer mörbultad med förkylning och krycka än vad jag skulle gjort annars.
Men vad göra?

Undrar hur det kommer bli att föda när man har så ont i bäckenet? Smärtan är väl iofs inget att jämföra med när två bebisar ska ut!
Kanske blir lite mer ont bara..
Återstår att se!

Elvira har ju inte varit på topp heller men även hon börjar bli bättre.
Hon har antagligen haft höstblåsor. Lite är kvar men kliar inte lika mycket längre. De var på fötter, händer, ansikte och rumpan. Men inga mängder som tur var.
Hon kommer fortfarande in till oss på nätterna. Trippar in, stänger dörren, går upp i sängen och kryper ner under täcket. Somnar mestadels fort.
Vet dock inte hur det kommer bli sen. Känns lite dumt att vi inte på något sätt försökt att vänja av henne vid detta. Ska vi upp och mata barn var tredje timma sen kommer hon bli väldigt störd. Men kanske att hon stannar i sin säng då?! Kommer bli trångt med fem pers i sängen tillslut! 😅 Mysigt, men jobbigt!

Idag var vi i huset en sväng. Fia, Linus, Tilda och Emil ville se hur det såg ut.
Jag vet inte om jag pallar att åka ut någon mer gång så kunde lika gärna åka eftersom vi åkte direkt efter barnmorskan.
Någon dag i veckan vill Robban åka ut med ännu mer grejer så då får mamma ta Elvira.
Klarar inte av henne själv🙁
Hon vill ju så gärna leka och greja. Jag tycker det är jobbigt att bara resa på mig från soffan så det blir påfrestande och svårt att leka, byta blöja och allt vad en tvååring vill och måste.
Men mamma tar gärna Elvira så det är skönt.
Mamma - Du ska veta att du är guld värd och mycket mer! 😘

Jag lovade mig själv att lägga mig tidigt idag pga att jag inte hunnit vila så mkt idag. Så nu ska tänderna borstars (efter att ha tryckt i mig några nuvalucol) och sen lägga mig i sängen. Se när Elvira dyker upp! 😋

Gonatt! 🌟

KOMMENTARER:

  • %252525253Cinger säger:
    2017-01-09 | 23:13:48

    Tack Tina ,Det värmde att höra <3 Älskar dej och Elvira så mycket och får ju snart 2 till att älska

Kommentera inlägget här: