moongirl

Ultraljud vecka 32

Kategori: Allmänt

Ja, då var ett ultraljud till avklarat! Även denna gång såg allt bra ut. Flödena i navelsträngarna var bra och de har lagt på sig lite vikt. Nu väger de ca 1600 gram var. Den ena några gram under och den andra några gram över. Så de är lika i vikt. Mycket bra!
Jag har faktiskt bara gått upp 12 kilo. Trodde jag skulle vara en stor uppblåst boll nu. Men det är ju inte försent än 😝
Dock tar bebisarna all näring och energi så det blir inte så mycket över till mig 😳
Bara de är nöjda så är jag nöjd.

För några dagar sedan sa jag till Robban att det kändes som om de bytte plats med varandra. Det komiska var att på ultraljudet sa hon att de hade bytt plats! Lite coolt.
Behöver inte vara det jag kände just då. Men ändå 😊
Ikväll har de levt rövare där inne bra länge och bra mycket! Om de bestämde själva när de vill ut så hade jag nog haft två bebisar i famnen nu. Men det är inte januari så än så länge får de hålla sig där inne i värmen.
När de håller på och grejar så trycks det så mycket neråt. Får ont i hela bäckenet och får svårt att gå.

Dags att sova, ögonen går i kors.
Imorgon ska mamma ha Elvira. Går magsjuka på dagis och det är verkligen inget jag skulle orka med nu.
Robban har aldrig varit magsjuk och jag har varit det en gång (när jag var typ 20?). Om jag hade det som liten vet jag inte. Inget jag kommer ihåg. Så vi är väl lite immuna, men dumt att chansa i mitt tillstånd. Elvira har aldrig heller varit magsjuk så hoppas hon slipper så länge det bara går 💜

Nu sova!
Gonatt 😴🌸🍀

KOMMENTARER:

  • %25253Cinger säger:
    2016-12-01 | 13:51:26

    Tack för lånet Puss o kram

  • ann grahn säger:
    2016-12-07 | 01:11:38

    20 % av befolkningen kan inte få maginfluensa...så är tydligen fallet med mig, farfar...gammelfarmor, så har ni tur gäller det er....det är något som fattas som gör att man inte får maginfluensa.....Hoppas hoppas

Kommentera inlägget här: