moongirl

Ultraljud v. 30 (29+3)

Kategori: Allmänt

 
 
Detta ultraljud längtade jag efter! Med tanke på det förra så har man ju varit lite orolig. Även fast vi inte skulle vara det. Men vill så gärna att de små liven ska ha det bra!
 
Denna gång såg det bättre ut. Värdena var bra (som förra gången) och nu har båda två lagt på sig vikt också. Så nu väger de ca 1250g var 😊 Det betyder en avvikelse på "bara" -16% jämfört med förra då det var -26%. 
Så skönt!
Sen kan det självklart ändras tills nästa gång men jag ska verkligen försöka tänka på att jag ska vila så mycket jag kan. Och absolut inte bära Elvira eller något annat som är för tungt. 
Lyfte upp Elvira idag för hon var så ledsen. Och hon gråter och säger "inte mamma bäja". 
Så hon är ordentligare än mig lilla sötnosen 😄
 
Jag ringde Kvinnohälsan idag och påpekade att jag inte varit hos en barnmorska sen den 13/10. Fick då reda på att min barnmorska nu var långtidssjukskriven och att jag skulle gått till henne förra veckan egentligen. 
Bra att veta! Blir lite sne när ingen har koll. 
Men hade ändå tur och fick en ny tid idag hos en annan. 
Efter det ska jag till Martina och fika! 👍😊
 
Klockan är 04:35 och jag sover som vanligt så otroligt dåligt så jag har lagt mig i soffan ett tag och fördriver lite tid. Dags att lägga sig i sängen igen. Elvira pratar massa i sömnen så hon kommer väl in till sängen strax. 
 
Bjuder på en gravidbild först 😜
 

KOMMENTARER:

  • %253Cinger säger:
    2016-11-27 | 22:25:41

    Akta så du inte tippar framåt Puss

Kommentera inlägget här: