moongirl

Ultraljud i v. 28 (27+3)

Kategori: Allmänt

Igår var vi på ultraljud. Alltid lika spännande att se de små liven. Vi tog inte reda på kön och kommer inte att göra det heller. Skulle dock Robban ändra sig och vilja veta så vill jag med! 😄

Men iaf så mätte hon lårben, magen och något mer för att få fram deras ungefärliga vikt. Hon tittade även på flödet genom deras navelsträngar, tittade på hjärta och hjärna.
Det är mycket siffror att hålla reda på och skriver jag inte ner direkt så glömmer jag (som jag redan har gjort).
Flödet i navelsträngarna såg bra ut och även de andra värdena såg bra ut.
Dock väger den ena tvillingen, nr 1 (Mys), ca 300 g för lite och tvilling nr 2 (Hoppsan) vägde ca 100 g för lite.
Vilket då betyder att Mys ligger på 26% avvikelse och då sätter man in ett extra tillväxtultraljud. Så ist för att gå om en månad så ska vi tillbaka om två veckor.
Vi skulle inte oroa oss nu. Men klart man blir lite orolig ändå. Det jag kan göra framöver är att vila. Inte så lätt alltid men kommer tänka mycket mer på vad jag gör om dagarna.

Jag är galet trött i kroppen så vila är ju välkommet. Går bra så länge Elvira är på dagis. När man hämtat henne kan jag inte sitta i soffan hela kvällen och rulla tummarna direkt.
Är inte Robban hemma är det en hel del som ska göras. Laga mat, fixa välling, på med pyjamas, borsta tänder och tillslut läsa saga. Kan tillägga att tvååringar inte vill ha pyjamas, eller byta blöja eller något som föräldern vill. Är det något som de faktiskt vill hjälpa till med så låter det jääääämt "kaaaan sjäääääälv!". Och så tar allt en halvtimma extra..
Men men... Jag låter henne styra tills det låter "kaaaaaan intäääääää", "mamma hjääälpaaa". 😉

Mys och Hoppsan är iaf väldigt aktiva i magen. De sparkar och boxas på bra där inne.
Håller tummarna för att de lägger på sig mera nu! Jag äter och dricker så gott jag kan 😊

Nu sova! Ska hälsa på Jeppe och Emma och deras lilla Lexi imorgon 😍

Godnatt 😴
Kommentera inlägget här: