moongirl

Febrig liten tjej

Kategori: Allmänt

Igår kändes Elvira lite varm och slöare än vanligt. Misstänkte feber och det stämde. Som mest hade hon 39,4 grader och hon ligger på runt 37 i vanliga fall. Så på kvällen var hon inte katig och på dagen sov hon i tre omgångar.
Natten tills idag sov hon ändå skapligt och det var bättre idag. Dock fortfarande lite feber, 38,3. Men har ätit och druckit mera idag så imorgon tippar jag på att hon är feberfri.

Var hos mamma idag. Robban jobbade och inget dagis för Elvira pga feber förstås.
Börjar inse att jag knappt kan ta mig någonstans själv alls längre.
Jag får ont vid naveln. Känns som ett blåmärke, och det var ju det jag blev sjukskriven för. Dock så gör det nu väldigt ont om jag anstränger mig och även fast jag inte anstränger mig. Ju mer jag gör desto värre blir det. Och värre blir det hela tiden....suck... Även fast jag vilar.. Jobbigt läge.
Börjar även känna att huden vid navel blir mer och mer bortdomnad. Undra om det är normalt?!
Jag blir på dåligt humör på kvällarna för jag vet att nätterna är jättejobbiga.
Nu ligger jag vaken och känner hur det kryper i mina fötter. Omöjligt att sova fast jag är trött 🙁 Och ibland vaknar bebisarna till på natten och även det är jobbigt. Ibland kan de hålla på flera timmar och busa med varandra där inne och jag blir helt slut. Det som ska vara mysigt blir just nu jobbigt.

Idag går jag in i vecka 32 (alltså vecka 42 om det bara skulle varit en bebis 😉) Kanske inte är så konstigt att man känner sig klumpig?!
Dock är det skönt att jag inte gått upp jättemycket i vikt ändå.
Men det som börjar oroa mig är ju hur magen kommer se ut efter. Den är väldigt töjbar! 😳

Börjar även inse att förlossningen närmar sig. Inget fan av det men nu är det ju bara så att ut ska dom så deal with it! 😬

Jaha men vad gör man åt fötter som man måste vicka på hela tiden? Vickar tills man blir trött? Får prova det.

Elvira är väldigt röd i vänster öga. Funderar på om hon fått någon ögoninflammation. Verkar klia lite och det blir inte bättre vad jag märkt. Stackars 💜

Ska försöka vicka mig till söms 😴

KOMMENTARER:

  • %3Cinger säger:
    2016-11-27 | 22:22:28

    Lägg filtar eller något i fotända under madrassen så kanske det känns bättre. Stödstrumpor???

Kommentera inlägget här: