moongirl

Ultraljud vecka 36

Kategori: Allmänt

Att jag är i vecka 36 är ju helt ofattbart. Trodde aldrig de skulle stanna inne så länge. De får gärna stanna minst fyra dagar till så de blir januaribarn! Det är faktiskt galet spännande. Skulle det vara mellan vilka andra månader som helst skulle det spela mindre roll 😉

I vilket fall som helst ska de ut nångång! Börjar ju inse mer och mer att det är oundvikligt...

Såg bra ut på ultraljudet igen. Känns jättebra! Hade en annan barnmorska som mätte denna gång. Hon fick det till att de väger 2500g var. Vilket betyder att de har gått upp 500g på två veckor! Fortsätter det så vill jag att de kommer nu 😬
Och så ligger båda två med huvudena neråt! De är nog taggade och redo att komma ut. Jag kommer dock aldrig bli redo för det!

Men nu vill min kropp inte så mycket mer. Jag orkar och kan verkligen knappt göra något.
Det gör superont i bäckenet så fort jag reser på mig. Har jag sovit några timmar så har jag också ont i låren. Allt strålar ifrån bäckenet.
Om jag skrivit att det gör ont i tidigare inlägg så är det definitivt värre nu. Så på ett sätt är jag väldigt redo att de ska komma ut!
Blir väldigt frustrerad över flytten med. Orkar inte packa men hjärnan går på högvarv.
Robban säger att jag inte behöver tänka på det men svårt att låta bli. Jag VILL packa och jag VILL hjälpa till. Men kroppen säger stopp 🚷

Trodde i 35 veckor att jag skulle klara mig utan bristningar. Men tji fick jag. Nu har jag det på värsta tänkbara stället och jag har svårt att förstå att kroppen inte kommer bli densamma igen. Bristningarna har kommit på magen, runt naveln. Hej hängig degmage! Men vad förväntar man sig när barnen väger ca 5 kg tillsammans, plus fostervatten och moderkaka. Det är typ 10 kilo mer än vanligt!
Inte så svårt att förstå att jag inte kan sova ordentligt längre. Eller vända på mig utan att få ont. Eller ställa sig upp i raketfart.

Elvira har inte mått bra idag. Det började nog igår. Hängig och ingen aptit på varken mat eller dricka. Jättevarm på natten. Nu ikväll har hon kräks upp massa slem och fortfarande ingen aptit. Vaknar på natten och är ledsen.
Hon lämnade sina nappar till tomten så de är ju ingen tröst längre. Dock har det gått över förväntan. Såklart jobbigt och ledsen första dagarna men nu kan hon fråga en gång om nappen men då frågar vi vart hon lämnade napparna och då säger hon "bäbisarna". Alltså att tomten gav napparna till bäbisar. Sen är det bra. Hoppas inte på något bakslag men det borde ha kommit nu när hon inte mår bra.

Nu orkar jag inte skriva mer. Sovit typ tre gånger idag men är galet trött ändå. Dock sover jag längre på natten (om inte Elvira stör) om jag lägger mig lite senare. Annars vaknar jag mitt i natten och är vaken flera timmar... 😩

Sov gott! 😴💤

KOMMENTARER:

  • %2525253Cinger säger:
    2017-01-01 | 10:43:38

    Lilla gumman Snart är det över Sen börjar bara mys eller hur Mamma ställer upp i alla lägen och väder Älskar dej så Elvira är ju välkommen hit när som helstKrammmmmmmmmmm

Kommentera inlägget här: