moongirl

Ultraljud vecka 34

Kategori: Allmänt

Det går framåt och veckorna rullar på. Jobbigare och jobbigare! Känner inte riktigt igen min kropp kan jag väl säga! Magen är sååå gigantisk! Kroppsdelar somnar, känner mjölksyra i ben och armar lite från och till. Sover sämre och sämre igen. Hade faktiskt en period som jag ändå sov hyfsat på. Men nu gör det ont i magen och det spänner när jag ligger ner och försöker vända på mig. Har bultat upp med kuddar i sängen. Men ligger jag för högt så trycker bebisarna mot revbenen och jag måste sträcka på mig eller ställa mig upp.
Inget är bekvämt med andra ord.

Men till ultraljudet nu som vi var på i måndags.
Det såg bra ut! Jätteskönt. De väger nästan två kilo var. Ligger på cirka 1917g och 1950g typ. Väldigt lika. Säkert två tjejer! Små och nätta som Elvira 😉
Tjejnamn har vi men jag har inte ett ända killnamn faktiskt. Så svårt! Men kul att fundera på 😊
Avvikelsen ligger på ca 12-14%. Vilket är lite.
De ska lägga på sig 200g i veckan var fram till förlossning. För vår del är det en månad kvar (En!! Hur fort har det inte gått?!) så alltså 800 gram var till. Vilket då blir ca 2800 gram.
Elvira vägde 2980 gram ❤️
Men inget är självklart exakt. Det kan vara mer eller mindre.

Nästa vecka händer det grejer!
På måndag är det barnmorskan igen. Rutinkontroll. På onsdagen är det slutbesiktning på huset! Grymt! Är allt ok är det bara att flytta in😃 Men som jag nämnt tidigare så flyttar vi inte på riktigt än. Men ändå häftigt att äntligen kunna kalla sig husägare, på riktigt 😁🏡💜
Och på lördagen så är det ju julafton!
Tanken är att vi ska fira hemma. Lugnt och behagligt 😋 OM vi nu inte råkar vara på BB förstås. Vet verkligen inte. Känns konstigt. Samtidigt spännande och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är nervös. Vet ju att det kommer göra ont 😬
Försent att ångra sig!
Så nästa vecka är väldigt händelserik! 😊

Snart dags att försöka sova. Brukar somna väldigt fort eftersom jag är supertrött. Vaknar vid 01 när Elvira springer in till oss och stänger dörren. Somnar hon direkt kan jag somna om. Men tar det en stund så vaknar jag till. Kan vara vaken till 04, 05 ibland. Sen somnar jag om igen till ca 07. Ibland 08.

Får se hur det blir inatt 😝
Kommentera inlägget här: