moongirl

Kontrollbesiktning av huset

Kategori: Allmänt

Igår var det kontrollbesiktning av vårt hus. Det går framåt! Fanns självklart mycket grejer kvar att fixa då inte alla lister, tvättmaskin, torktumlare m.m var på plats. Mest får nog målaren styra med. Putsa och spackla lite väggar.
Allt som togs upp igår har de till den 21/12 att fixa. Då är det slutbesiktning. Och är allt klart då är det bara att flytta in! Helt galet! MEN vi kommer inte att flytta in på riktigt förens de två små i magen behagar att komma ut. Dumt att flytta längre ifrån sjukhuset än nödvändigt. Vi (läs Robban) kommer att flytta dit massor av kartonger innan ialla fall. Försöka förbereda så mycket som möjligt innan flytten. Finns massor vi kan ställa ut.
Kommer ta ett bra tag innan allt är på plats men jag får försöka att inte stressa upp mig över det. Vill komma iordning med allt så fort som möjligt. Men i detta läge är det inte möjligt. Jag orkar, kan och ska inte styra med någonting alls i princip. När vi väl flyttar har vi tre barn att underhålla, mata och söva. Hur mycket kan man få ork till då?!
Men en dag i taget..! =)
 
Idag kommer bli en lååååång dag. Redan rastlös och klockan är strax 13. Var rastlös redan för två timmar sen..
Robban jobbar och Elvira är på dagis. Sen hämtar mamma Elvira och så ska hon sova där eftersom Robban ska på julbord med jobbet ikväll. Verkligen inget jag orkar med nu. Lite tråkigt dock men kommer igen nästa år =)
Så ensam i pricip hela dagen. Robban kommer hem mellan jobb och julbord ett par timmar sen blir jag själv igen. Är väl rätt skönt på sätt och vis. Bara det att jag blir stressad på dagen och vill göra så mycket men orken finns inte. Känns konstigt! Snart kommer jag ha mer ork och mindre ont, fast ha mer sömnbrist. Vet inte vad som är värst!
 
Idag har vi bokat biljetter till Guns n Roses! Vi får se hur läget är den 29/6, om man ens kan gå då. Men de lär inte vara svårsålda om det inte skulle passa med barnen. Ammar jag båda på heltid blir det ju svårt. Har dock svårt att tänka mig att jag helammar två stycken så pass länge. Har väl brutit ihop för länge sen då :p
 
Nu ska jag (egentligen ta det lugnt och lägga mig och vila) hämta in tvillingvagnen. Måste få lite fason på den :D
Sova efter maten sen =)
 
Hej hopp!
Kommentera inlägget här: