moongirl

Tvillingar đŸ‘¶đŸ‘¶

Kategori: AllmÀnt

I mitten pĂ„ januari (om allt gĂ„r som det ska och de inte vill ut alldeles för tidigt) sĂ„ kommer vi bli tvĂ„ (TVÅ! 😳😄)  bebisar rikare i familjen. SĂ„ himla mysigt! Ja, och jobbigt. Men vi fokuserar pĂ„ mysandet sĂ„ lĂ€nge!
Elvira kommer bli en supergo storasyster tror jag defenitivt! HÄrd med rÀttvis. 
 
I somras hade jag semester fyra veckor och fl fyra veckor pga av inskolning pÄ dagis. Och nu hade jag sett fram emot att jobba och fördriva tid och tjÀna lite pengar tilla det var dags att gÄ hem. 
Dock blev det inte sĂ„. Jag Ă€r redan sjukskriven. Är bara i vecka 19. Men tydligen fick samma symtom som jag hade med Elvira för sig att dyka upp. 
Ju mer jag gör under dagen desto ondare fÄr jag pÄ vÀnster sida om naveln. KÀnns typ som ett blÄmÀrke som blir större och gör ondare ju mer jag styr med.  Ibland rÀcker det med att vakna pÄ morgonen och göra frukost nÀr jag börjar kÀnna. 
Blev sjukskriven dÄ med Elvira. Fast 50% och tvÄ veckor innan jag var tvungen att gÄ hem, alltsÄ tvÄ mÄnader innan Bf. 
Nu, som sagt, sÄ Àr jag i vecka 19 och det suger. 
Men jag tÀnker inte tvinga mig sjÀlv att jobba. HÀlsan och bebisarna Àr viktigast!
 
Men det Àr ocksÄ sÄhÀr:
Jag har sjukskrivit mig genom jobbet. Men jag har inte varit hos nÄgon lÀkare pga att jag inte fick tid förens den 14/9. 
Hoppas verkligen lÀkaren lyssnar pÄ mig och försÀkringskassan godkÀnner min sjukskrivning. Annars har jag gÄtt miste om massor pengar.  Men jag kan ju faktiskt inte jobba sÄ jag har inget val Àn att sjukskriva mig om och om igen ifall de skickar tillbaka mig till jobbet. 
Men med tanke pÄ att det Àr tvillingar sÄ tror jag (hoppas jag!) inte det. 
LÀksren sjukskriver mig retroaktivt i sÄ fall. 
 
 
NĂ€ nu ska jag sova. Elvira somna ovanligt lĂ€tt ikvĂ€ll! Hoppas det fortsĂ€tter! 😁 Knappast, men hoppas fĂ„r vi ju. 
dragit ner sovtiden pÄ dagis frÄn 60 min till 40 min. Se om det gör nÄgon skillnad. 
 
SÀngen, med en mysig liten Elvira i, vÀntar!
 
Godnatt! 🌾😮
Kommentera inlÀgget hÀr: