moongirl

Ny taktik!

Kategori: Allmänt

För att över huvudtaget skriva någonting här så skriver jag kortare inlägg från mobilen.
Får se om jag håller i det!

Kan börja med att skriva om inskolning. Vi har bytt dagis. (Iofs har jag inte skrivit om dagis alls men det börjar nu 😉)
Första dagen idag. En timma på Rosenkällan, den som ligger vid Coop hos oss.
Elvira gick runt och spanade och allt kändes bra. Får hoppas det fortsätter så.

Det som verkligen inte funkar är att lägga henne. Ikväll, igen, när man ska lägga henne spritter det i hela kroppen och hon har tusen myror i brallan. Jag har börjat att gå ut ifrån hennes rum. Förklarar för henne att man inte får tex sparka i väggen, slå mamma, hoppa i sängen, skrika eller liknande. Tar napparna och går ut en stund. Ibland blir hon ledsen och ibland bryr hon sig inte.
Anledningen till att jag går ut med är för att hon tycker att det är verkligen superkul att jag säger åt henne att man inte hoppa omkring, utan sova. Hon skrattar och det blir verkligen inte bättre av att jag tjatar.
Jag har en förhoppning att hon ska bli trött av dagis. Hon får gå upp kl 7 och bara sova 45 min efter lunch.
Ingen mår bra av att hon inte vill sova. Gillar verkligen inte att behöva bli arg på henne.
Hon somnar just nu runt 20:30, 21. Alldeles för sent.

Plötsligt händer det. Det som inte har hänt på två år.
Igår somnade hon 18:50 och sov (förutom uppehåll för att hämta in henne till oss på natten) till kl 7:30. Så länge i sträck har hon aldrig sovit!
Kan väl ha att göra med att vi har haft fullt upp hela helgen och hon har inte somnar förens runt 22.

Nu ska jag sova så att jag orkar få upp Elvira kl 7!

God natt!

Kommentera inlägget här: