moongirl

Lekhage?

Kategori: Allmänt

När Robban gav förslaget på lekhage så sa jag blankt nej. Varför ska jag stänga in mitt barn i hage?!
Men vid närmare eftertanke kändes det som en bra idé. Med tanke på att vi inte kan lämna henne två sekunder utan att hon helt plötsligt ställer sig upp mot någon möbel så vore det kanske inte så dumt? I lekhagen får hon ha sina leksaker och så får man fixa en matta och lite filtar så det blir mjukt att ramla.
Hon ramlade lite otäckt för några dagar sedan. Stod upp vid soffbordet och bara föll raklång så huvudet slog i golvet med en rejäl duns. Hade en väldigt ledsen Elvira ett tag.
Givetvis klara de mycket och de SKA ramla för att lära sig att saker gör ont. Och meningen med lekhage är inte att stänga in henne hela dagarna förstås. Är man ensam hemma och ska laga mat, plocka ordning i tex kök eller om man ska iväg och måste packa och göra ordning sig själv kan det vara bra att kunna göra det utan att bära med sig en bebis hela tiden vart man än är.
Men tro mig, jag var bra skeptisk..
Den är iaf beställd och är påväg ifrån Deutschland!  Det fanns inte många bra lekhagar att välja på i svenska butiker så det blev från utlandet. Mycket billigare också!
Hoppas bara den blir bra. Det kommer dock bli lite trångt här hemma. Man vill ju inte ha en alldeles för liten heller. Men vi får se om ett par dagar då den förhoppningsvis dyker upp!
Det var Elviras namnsdags present ;)
 
Nu vaknade Elvira och behöver roas en stund innan gröt-dags!
(och 7 sekunder efter att hon vaknat står hon mot bordet...)
Kommentera inlägget här: