moongirl

Imorgon är det jobbdags!

Kategori: Allmänt

Måste säga att det är ändå skönt att dagen då jag ska börja jobba är imorgon så jag slipper att vara nervös ännu längre!
Nervös för vad? Ja, det kan man ju undra egentligen. Robban och Elvira kommer ha det bra och jag vet vad jag ska göra på jobbet. Men ändå så är det givetvis nervöst. Eller kanske pirrigt är rätt ord? Får nog återkomma om det..!
 
Jag kommer att jobba mellan ca 10-18 imorgon. Åker till Kalmar och hem igen med en annan tågvärd. Kommer nog få lära mig ett och annat. Men på tisdagen är det mer administrativt. Sitta på kontoret och få information om saker som har förändrats de senaste tio månaderna. Och på onsdagen har jag yttligare en övningstur till Kalmar och tillbaka med en annan tågvärd. Sen börjar jag åka själv!
 
Idag var det strålande sol ute så vi var i lekparken. Ja, som ni förstår så gjorde vi ju inte så mycket. Satt på en bänk med Elvira sovandes i vagnen. Mysigt! När hon vaknade gick vi lite i lekparken och tittade på andra barn. Elvira tyckte det var spännande. Sen fick hon krypa lite på marken. Det är som en "gummimatta" på marken så hon kröp inte på blöt mark. Hon fick dock känna på att krypa på lite gräsmatta hemma innan vi gick ut. Spännande men lite sticksigt tror jag :)
 
Hon var väldigt trött ikväll. När hon skulle äta gröt vid 18 somnade hon nästan. Men när man bytt till pyjamasen på henne så piggnar hon till en stund. Jag passade på att duscha men hon började skrika så Robban skulle prova att ge henne välling eftersom hon inte åt upp all gröt. Men bara skrek och var jättetrött. När jag kom ut ifrån duschen langades Elvira över till mig och hon blev knäpptyst och somnade på en halv sekund.. Lite mammig kanske?!
Det kommer vara det jobbigaste när inte jag är hemma när man vet att hon somnar hos mig. Dock kommer det vara jobbigast för Robban eftersom jag inte är hemma förstås. Men ändå...  Det är inte så jämt utan hon somnar hos Robban också. Tror att hon blir väldigt mammig när hon är övertrött. Men det ska nog gå bra. Nångång somnar hon.. :/
 
nu ska jag sova. Jag gjorde ett försök vid 22. Robban la sig då med men jag gick upp efter en kvart. Inte trött alls! Antagligen nervös, pirrig eller lite uppe i varv eftersom jag snart ska befinna mig på jobbet!
 
Men nu sova!
Gonatt!
Kommentera inlägget här: