moongirl

Attans humla!

Kategori: Allmänt

I torsdags var vi ute i våran stuga igen. Vi skulle dit med lite utemöbler vi köpt. 
Köpte för ett tag sedan en rottinggrupp ifrån Tyskland, hyfsat billig tyckte vi. Passade bra på våran uteplats. Men så hittade vi även en rottinggrupp på Bauhaus, som dessutom var billigare OCH hade bättre dynor! Varken Robban eller jag kunde motså att köpa den förstås. Så vi köpte den och så fick den andra gruppen följa med ut till stugan istället :)
Pappa och Lena följde med också och då passade vi på att fråga pappa ifall han kunde ta med släpvagnen så vi fick bort utemöblerna så fort som möjligt.
Vi hämtade även upp Robbans morfar Gustav som ville följa med, och Lizbeth kom ut även hon. Fullt hus!
Robban körde med nya trimmern som vi inhandlat på Bauhus också (tror det är vårat nya hak att åka till istället för Ikea).
Pappa hittade en kratta och började direkt i landet och greja, och jag hakade på och så sådde vi dill, morötter och ruccola. Fixade även fiberduk över jordgubbarna.
Elvira kröp omkring i gräset och pysslade och plockade och fick säkert i sig lite gräs, mossa och jord! Dessvärre hittade hon även en humla :( Den kunde inte flyga utan kröp i gräset och Elvira tyckte den såg intressant ut förstås och ville plocka upp den, vilket resulterade i att hon blev bränd! Aj aj aj! Så jobbigt att se henne ha så ont! Vred sig av smärta och bara skrek och tårarna rann.. Usch vad hemskt det är! Men det var ju en himla tur att det inte var en geting! Humlor är man ju inte allergisk emot som man kan vara mot getingar.
Men det gick över efter en stund iallafall och hon kunde leka och pyssla vidare sen. Mitt lilla hjärta!
 
Igår hade vi lite grillkväll. Björn, Jonas, Linus, Jonna och Brännlund var här. Jättetrevligt! God mat, trevligt sällkskap, Yatzy och lite ståhej. Lite alkohol på det men knappt så det märktes ;) OCH bra väder! Har blåst konstant i ungefär en månad, men inte igår! Helt vindstilla. Och så blåser det idag igen.. Snacka om bra tajming!
 
Måste bara skriva en liten notis om i söndags med. Min första mors-dag <3 
Jag fick choklad, blommor, smörgåstårta, cider och en fint kort med en "teckning" av Elvira. Jättemysigt!
Bjöd även hem min mamma och Robbans mamma på rabarber/jordgubbspaj. Trevligt!
 
Jag ska snart sova. Bäst att passa på när mini sover! Igår natt sov hon heeela natten! Första gången på länge nu. Hoppas på att det fortsätter men mina förhoppningar är ju inte skyhöga direkt... Antagligen tänder som spökar. Hon har ju två där nere, och fyra som kommit fram lite grann där uppe! Så himla gulligt!
 
Får se om jag blir väckt av Robban inatt istället. Han är hos Björn och dricker öl och lyssnar på LP-skivor eller något :)
 
Gonatt!
Kommentera inlägget här: