moongirl

Åre 2015

Kategori: Allmänt

Jo, vi var ju på en tripp till Åre för ca tre veckor sedan. Robbans mamma fyllde år och ville att vi skulle fira tillsammans. Måste erkänna att jag var skeptisk till att släpa med en liten bebis på tåget upp och hem. Men det gick kalasbra.
Vi (Mona, Björn, Robban, jag och Elvira) åkte den 7/1 (onsdag) ca kl 20:00. 
På med sjuttioelva väskor, barnvagn och oss själva och sen iväg! Satte oss i kupén en stund och gick sedan till restaurangvagnen för att äta och dricka. Jag gick tillbaka till kupén före de andra och nattade Elvira vid 23 ungefär. Hon sov till klockan fem, vaknade och ville ha mat men somnade om igen. Vi var framme i Åre runt åtta på morgonen.
 
Torsdag: Vi skulle bo på Holiday Club. Rummen var inte färdigstädade så vi satt och slappade i lobbyn en stund. Efter det gick jag och Robban till simhallen (som ligger på hotellet) och plaskade ett tag.
 
Givetvis när man är i Åre måste man gå på After-Ski! Och givetvis var jag skeptisk även till detta då för lillfis eftersom det är så hög volym och väldigt stojigt. Men de lånade ut hörselkåpor och Elvira tyckte det verkade väldigt spännande, ända tills hon somnade i famnen på mig ;)
Vi var på Verandan (f.d. Dippan) och Ständut Blakk uppträdde. Vi har sett de förr i Åre och de är grymma på After-Ski!
 
Fredag: Började dagen med möte om andelslägenhet i Åre. Skulle ta 90 min, tog tre timmar... Men i vilket fall behövde vi inte betala fullpris för hotellrummen om vi gick på det ;)
På kvällen var vi på Fjällpuben. En restaurang i Åre by som vi fått rekommendationer om att gå till av plastsyster Sofia.
Jag åt fjällröding och den var galet god! De andra var mycket nöjda med vad de åt också. Kan starkt rekommenderas!
 
Lördag: Monas födelsedag. Upp på morgonkvisten (eller ptjaa, typ nio?!) och sjunga "jag må hon leva..." Lät säkert bedårande!
Som present fick Mona och Björn se Wallmans dinnershow på kvällen. Tydligen väldigt lyckat :) Vi hade sagt till i receptionen att Mona fyllde år så de hade uppträtt med Mauro Scocco - Sara (kom ut ikväll) fast istället bytt ut Sara mot Mona :)
 
På em tog jag och Robban med Elvira till badhuset och plaskade runt i babypoolen en stund. Det uppskattades av den lilla! Hon älskar att bada.
Medans de var och roade sig på Wallmans gick jag och Robban ut i snöstormen för att äta pizza på Wersen´s. Också ett bra ställe. Förresten vet jag inget dåligt matställe i Åre. Det har jag inte träffat på än!
Det var iaf gott och Elvira sov så snällt hela tiden. Trött från simhallen förmodligen.
 
Söndag: Vi checkade ut klockan tolv och tåget hem gick inte förens vid 16 så vi tog en sväng i Åre och kollade läget. Sen åt vi på Oleary´s på hotellet tror jag. Allt kommer jag inte på just nu som vi gjorde så jag har säkert missat något. Vet att vi bowlade med men kommer inte ihåg vilken dag. Jaja mycket han vi med!
 
Robban och jag hade tagit med oss snowboardsen med så en eftermiddag åkte vi några timmar. Kommer inte ihåg vilken dag. Men vi lämnade iaf en mätt Elvira hos farmor Mona och drog iväg.
Det var jätteskumt att åka! Har inte åkt på två år så jag trodde faktiskt att det skulle gå sämre än vad det gjorde. Första åket var ju en total katastrof men det får man la räkna med. Några snygga vurpor fick jag till också så lite blåslagen, men så är det! Robban lyckades med en vurpa men annars höll han sig på benan och var frisk för en gångs skull i Åre!
 
Ja det var nog i princip hela resan!
Det var mycket trevligt på tåget hem. Fick bli pannkakor i restaurangvagnen och lite babbel med personalen. När jag åker det tåget så saknar jag att jobba där! Men känns ändå som det räcker med Kustpilen, men man vet aldrig!
 
Finns hur mycket som helst att skriva om resan men nu ska jag sluta. Jag började för flera timmar sedan men ett och annat har ju kommit emellan.. ;)
En Elvira sover i sin säng och Robban i badet... Jag då? Det är väl snart dags att krypa ner.. Klockan närmar sig ju 21... ! ;)
Kommentera inlägget här: