moongirl

Mammaträning

Kategori: Allmänt

I onsdags var jag på mammaträning på Friskis & Svettis i Tannefors. Som det låter på namnet så är det för de som blivit mammor, eller är gravida. De anpassar träningen för mammor helt enkelt. Och det som även är väldigt bra är att man får ha med sig sin lilla bebis! Hade med Elvira i onsdags. Det gick bra och var väldigt skoj! Men det blir ju lite hur som med träningen eftersom man måste springa efter sin krypande lilla sak. Helt plötsligt är hon hos grannen eller instruktören, eller så är grannbebisen hos mig! Mycket att hålla reda på, men tror att det är nyttigt för Elvira med att få vara lite social och få se och busa lite med andra bebisar.
Robban och Jesper var med, men inte på mammaträningen förstås utan de lyfte lite skrot istället. Efter träningen så tränade jag lite till med dem. Dock hade jag träningsvärk i två dagar efter!
Dansade streetdance igår och de var lite kämpigt när man ska böja sig ner och ha den där "streetdance-looken" med böjda knän :)
 
Imorgon är det dans soft igen. Låter lite halvtöntigt men det är faktiskt kul! Kan man dansen är det bara att ta i ännu mer och komma ner djupare i stegen så blir det jobbigt! Den slutar 19 och jag måste vara hemma 19:10 eftersom Robban ska till jobbet. Tur att det är i Kanonhuset så det är nära.
Det är bara mammaträningen som jag varit på i Tannefors.
 
Jesper och Engla kom för en liten stund sen. När Elvira vaknar ska vi till Fenomenmagasinet. Där har jag inte varit på väldigt länge. Var nog med lågstadiet eller något skulle jag tro.
 
Bäst att vara lite social!
Kommentera inlägget här: