moongirl

Mamma Tina & pappa Robban!

Kategori: Allmänt

Så var det dags att börja ta tag i bloggen igen! Kommer att handla om lite annat framöver, nämligen Elvira!
Vår älskade lilla dotter som kom till världen den 18 juli 2014.
Kommer att skriva i bloggen framför allt för min egen skull, men även för de som vill hänga med lite i vårt småbarnsliv.
Ångrar att jag inte började med detta för ca 13 månader sedan då jag blev gravid. Hade varit skoj att ha faktiskt. Men jag får nöja mig med att börja nu!
Tack Martina och Angelica för alla påminnelser om bloggen ;)
 
Hoppas att jag har tid att skriva lite då och då. Får passa på när den lilla sover för när hon är vaken är det full rulle!
Kommer inte att lägga ut så mycket bilder. Jag och Robban har kommit överens om att hålla bilder borta ifrån Facebook, Instagram och resten av internet. Dock ligger några bilder ute men inte många. Ibland kanske jag bjuder på en bild, vi får se!
 
Galet omtumlande att bli förälder. Tror inte jag har kopplat än idag att jag är mamma. MAMMA! Herregud vilket ansvar! Den lilla skrutten som ligger och sover just nu kommer jag att älska och oroa mig för hela livet. Hon kommer vara jobbig, jag kommer göra fel, hon kommer att bli sjuk, jag kommer få panik, hon kommer springa ifrån mig, jag kommer jaga henne. Men hon är en sån snäll lite bebis. Inga större problem har dykt upp än så länge.
Det "värsta" är att hon somnar så sent, mellan elva och halv ett på natten. Dock sover hon länge på morgonen, så får försöka att vända lite på det där.. Men hon är ju inte ens fem månader så vad begär man?
Jag helammar henne så det blir ju att gå upp mitt i natten eller tidigt på morgonen lite då och då.
Trött? Skoja inte! Ibland har man bara velat fly, men på något sätt klarar man fan allt! Och man VILL klara allt, man GÖR allt för det lilla knytet som är så sött, Vi har väldigt bra med hjälp också ifrån våra föräldrar som ställer upp när jag/vi behöver sova, tvätta, få ordning på lägenheten eller vad som. Kommer få ännu mer hjälp av dem när jag slutar amma, då kan vi ju lämna bort henne en dag eller så :)
Robban jobbar 80% nu och har gjort det sen hon föddes, men kommer gå upp till 100% efter nyår.
 
Nu vaknade hon givetvis. Ska försöka att inte glömma bort bloggen igen!
 
Kram från mamma Tina

KOMMENTARER:

  • Martina säger:
    2014-12-09 | 10:20:57

    Wow, äntligen!!
    Försök håll igång detta nu =)
    Kram!

    Svar: Haha ja det ska jag försöka med :)Kram!
    moongirl

Kommentera inlägget här: