moongirl

En sjukling har tråkigt

Kategori: Allmänt

Kände mig dålig i lördags och sedan på söndagen sjukskrev jag mig. Trodde jag skulle vara hemma ett par dagar bara, men än så länge sitter jag hemma och snörvlar medans jag försöker samla lite energi. Inte lätt att äta och dricka när man inte mår bra.
Dock känner jag mig något bättre idag. I förrgår kräktes jag trevligt nog.. Har inte gjort det någon gång när jag har varit sjuk så länge jag kan minnas. Men minsann, så trevligt hade jag...! Robban har jag inte lyckats smitta ner än som tur är.
Vi har ju planerat att åka till Romme i helgen. Hoppas på att jag känner mig bra tills dess. Det är ju tre dagar kvar *hoppas hoppas* =) Måste ju "pre-åka" lite innan Åre som är om KNAPPT TVÅ VECKOR!!! 
Ska bli lika kul som vanligt! Det tvekar jag inte alls på. Och jag ska ge mitt allt för att åka bättre än de gånga åren. Jag är ju inte direkt någon stjärna på snowboard, men jag tycker iaf att det är kul!
Robban och jag åker med Linus, Emil, Pernilla och Jocke. Ska även träffa Sofia i Åre. Antar att det blir snowboard-race och after-ski! ;)
 
Varm choklad med Minttu i Åre
 
Nu har vi även bott in oss i våran fina lägenhet! Och vi trivs som fisken i vattnet! Dock är det ju småfel som man hittar lite då och då som vi rapporterar in och som NCC får komma hit och fixa. Bland annat så hade parkettgolvet flisat sig på ett ställe, dörrhandtaget till altanen måste fixas, de har varit här och målat, bytt jordfelsbrytare, fixat frysen. Det har varit mindre roligt. Men det är väl så med helt ny lägenhet. Bara det att jag inte alls hade räknat med sådant. Trodde ju i mitt lilla stilla sinne att allt skulle vara superklart och allt skulle fungera superfelfritt, men så fel hade jag... Irriterande men men.. Huvudsaken är att den är fin =)
Dock har inte mycket kommit upp på väggarna än, men det tar nog sin tid. Vill bo in oss ordentliget först så vi inte måste flytta tex en tavla tre gånger innan det blir bra. Vill ikke ha för mycket hål i väggen.
Gardinstänger är uppe! Dock inte gardiner på alla än..
 
Ett och annat är planerat det första halvåret typ. Ser fram emot allt!! För det första är det Åre följt av Bandit Rock awards (Slash, Crashdiet, Nicke Borg mm) Grymt som fan!!!
Sen ska vi se Familjen Addams. Vet knappt vad det är, men det ska tydligen vara bra ;)
I sommar är det dags för Bråvalla festivalen! Greenday och Volbeat!!! Heja heja!!
Och jag fyller ju 30 år i år... Vet jag inte om det är så mycket att hurra för, men det ska väl firas på ett eller annat sätt det med! Eller så sitter jag på en strand på andra sidan jorden med en drink i handen ;)
 
 
 
 
Min plan idag är att försöka ta mig till affären. Har inte varit utomhus sen i söndags och jag känner att lite frisk luft inte skulle vara så fel.
Robban ringde nyss med och beställde mat till klockan 18. Det får bli något jäkligt lättlagat.. Typ pasta?!
Har även tänkt att försöka lägga in lite bilder sen våran inflyttningsfest. Bättre sent än aldrig!
 
Hej svejs!!
Kommentera inlägget här: