moongirl

Snart är det äntligen dags..

Kategori: Allmänt

Måndag, tisdag, onsdag och sen TORSDAG! Vilket innebär att jag och min älskade Robban flyttar!!!
Känns fortfarande ganska overkligt :)
Var precis och köpte mer flyttkartonger på Ikea. Behöver packa om en hel del. Och det behövas mer kartonger än vad man tror...
Det som är svårast att packa ner är ju glas, tallrikar, osv och badrums-/hygienartiklar. Vi har inflytt från klockan 13 så det får packas ner samma dag.
Dock kan man ju faktiskt äta på papptallrikar. Eller äta ute, vilket vi är väldigt bra på...
 
Igår var det farsdag. Kunde inte åka till pappa eftersom jag jobbade, men tänkte åka ut till honom en stund ikväll.
Måste ju fira sin lilla pappa :)
 
Åkte fjärr i förrgår tills igår. Började i lördags och åkte upp till Stockholm. Var uppe vid ca 16 i Hagalund och hade då rast tills på morgonen dagen efter.
Passade på att hälsa på plastsyster Sofia och hennes Tobbe som bor i Solna, dvs gångavstånd från där jag skulle övernatta. Blev bjuden på middag med vin och lite morötter och gurka med dipp efteråt. Inte alls dumt! Vet precis vart jag ska ringa när jag har övernattning i Stockholm nästa gång! ;)
Dagen efter började inte alls bra. Det blev något galet på bangården så vi kom inte där ifrån förrens ca tre timmar efter avgångstid. Tycker det är så himla tråkigt att veta att resenärerna står där och väntar och väntar...
Men jag laddade upp med kaffe, te, bullar, muffins och smått och gott vi hade på tåget för att bjuda på. Märkte förstårs att resenärerna inte var jätte uppåt, men ingen som var speciellt arg eller sur.
Vi skulle åkt ner till Malmö men eftersom vi var sena vände vi tåget i Hässleholm. Resenärer som skulle till Lund och Malmö fick byta tåg. Och likadant med resenärer som skulle med vårat tåg från Malmö och Lund, fick ta ett Öresundståg till Hässleholm. Tyckte det gick hyfsat ändå. Inga sura miner där heller och vi åkte "bara" 15 min sent och i princip i tid till Linköping!
Men det var galet mycket att göra hela tiden! Hann varken gå på toa eller äta på hela dagen. Inget jag rekomenderar precis.. Robban hämtade mig efter jobbet så vi åkte förbi Donken och köpte hem mat. Slö glo på tv och sen bums i säng!!
 
Idag är jag som tur är ledig. Hade nog inte orkat jobba =P
Jobbar tisdag och onsdag sedan ledig torsdag-söndag. Ska nog se till att komma iordning i våran nya fina lägenhet då!
 
Nu ska jag packa lite till innan jag åker till pappi!!
 
Svejs!
Kommentera inlägget här: