moongirl

Katterna hemma igen.

Kategori: Allmänt

Ulltussarna är hemma hos mig igen. Än så länge går det bra med Asti men jag bara väntar på att hon ska börja jama. Denna vecka är överproppad med jobb. Min enda lediga dag är idag, annars bor jag på tågen.. Sånna veckor är inte de roligaste precis. Men vad göra? Tycker bara synd om katterna...
De var inte så populära som jag först trodde. De flesta säger att ifall de inte hade katt, hade de kunnat köpa dem.. Men vad hjälper det?
Det här trodde jag för allt i världen inte att jag skulle behöva gå igenom.
Kraven kanske är höga på dem som jag vill att de hamnar hos, men jag måste ju ha krav annars kommer de ju inte trivas i sitt nya hem.. Det måste vara stort och de måste få gå ut och ägaren måste vara hemma mkt!
Humpf... Nog om det...

Tandläkaren hälsade jag på förra veckan.. Trodde jag skulle bli urfattig, men endast -130:-..Iaf denna gång..
Jag ska borra upp en gammal lagning eftersom det såg mysko ut under lagningen, sen ska de laga det eller bara fylla igen..igen.. Typiskt.. Men det var inte värre än så.. Med tanke på att jag innan inte varit hos tandläkaren på ca 5 år..*ops..*

Jag har nu börjat åka själv i restauragnvagnen på fjärr. Tycker det är mkt trevligt och än så länge har det gått bra! Dock hade jag aldrig satt min fot i P1an (en panoramavagn med glastak) och skulle jobba i den och innan jag ens fått av mig jacka och ryggsäck står det en gubbe och ska beställa vin.. (Ser inte folk att man inte är klar?!?!) Bara att svira om och försöka att hitta allt i lådor och skåp.. Efter ett tag gick det bra, med hjälp av tågvärden!
Imorgon ska jag ner till Malmö igen, för tredje gången denna vecka. Extra mysigt eftersom det är Robban som ska köra! =) Får inte träffa honom på hela resan ner eller upp men får väl prata med honom i walkie talkien =P
På rasten i Malmö blir det väl att hitta något mysigt ställe att äta på.

I lördags tog jag och Robban hans MC och åkte ut till Ekenäs för att titta på riddarspelen, äta vildsvinskebab, brända mandlar och glaserat äpple. Bra väder och jättemysigt!
Satt och väntade på riddarna som skulle komma in kl 14, men det kom aldrig några.. Hör att en pojke, som städar där, säger till några att det är framflyttat till kl 16..! Och vi som ska vara i Cloetta kl 18.30, kanske helst lite innan då.. Men vi vill ju se så det var bara att åka hem så fort det var slut och sminka om sig och dra iväg till Cloetta.
Där var det legenden Tony Hawk som visade vad han var bra på! Innan han kom in så var det två heeeeeelt galna japaner som åkte inlines i rampen.. Grymt duktiga! Stod och funderade på mina inlines och Tina i en ramp.. men tanken försvann ganska fort!
Tony skulle göra sin specialgrej, vad det nu hette vet jag inte.. Det tog säkert 10 ggr innan han klarade det. Vilket typ tog upp den mesta tiden, plus att han inte alls såg glad ut på hela uppvisningen typ.. Klart man ska fokusera men endå..
Jaja.. Det var skitbra iaf!!!! Det bästa var nog en kille på 13-14år som ägde! Jäklar vad han hoppade omkring i rampen =)

Städdag idag tänkte jag.. Har inte börjat.. Klockan är halv två.. Men var faktiskt ute och sprang förut.. =)
Robban och några från jobbet ska dra en wunda wunt woxen med deras hojar.. Har inte bestämt mig om jag ska med eller ej.. hum... Vill ju men samtidigt är det min enda lediga dag... Ska klura på den..
Håller på att kolla på Blocket efter lite kläder och skor. Hittade en snygg ROSA mc-jacka i skinn.. Tror ni Robban blir glad om jag kommer med den?! hihi...

Behöver musik för att städa..
Dock har jag typ en timma kvar på Spotify.. Kan inte bestämma mig om jag ska köpa eller inte köpa.. 99:-/mån..Kanske.....

Svejs! så länge!

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2011-05-21 | 09:55:23

    Använd grooveshark istället för spotify det är gratis.



    Jag mailade Karin och Stina om katterna och Karin mailade vidare till sin mamma och syskon.

    Karins mamma har alltid velat ha birma men som du skriver hon har redan tillräckligt med katter och hundar så tyvärr passa det inte att skaffa fler nu.



    Men förstår din känsla vännen men som morfar alltid sa, det ordnar sig.

    Kram Anna

Kommentera inlägget här: