moongirl

Tratt-katt

Kategori: Allmänt

Nu har det gått tre dagar sedan Asti opereade sig. Hon har fortfarande tratten på sig och är väldigt söt men hon trivs inte alls i den. Hon kan knappt äta själv eftersom hon petar undan matskålen med tratten.. Stackarn.. Bara några dagar kvar..
Det som dock oroar mig är att hon inte varit på lådan på några dagar, men samtidigt har hon inte riktigt ätit eller druckit ordentlig pga tratten och medicinen. Blir ett samtal till veterinären om hon inte ändrar sig..

Jag hade även två
spekulanter som var här igår och myste med tissarna. De bestämde sig för att köpa dem. Nu ska jag väl hoppa upp och ner av lycka.. Jag vet att de kommer få mera sällskap, större yta att vara på och mycket lättare att gå ut, plus en till fyrbent kompis i form av en liten söt hund. Givetvis är jag glad och jag VET att de kommer få det bra och bli mycket bra omhändertagna. Men samtidigt är det mina små bebisar.. =/ Har haft dem i fem och sex år så det kommer bli väldigt lustigt.. Floder kommer gråtas..
Men ångesten jag har över dem att inte vara tillräcklig kommer gå över och jag kan börja leva lite mer "normalt". Inte behöva spendera all min lediga tid på att åka hem.. Kan istället umgås mer med min pojke och mina kompisar.
Så egentligen är allt bara positivt. Men som sagt.. De är ändå det bästa jag vet...

Det börjar bli dags att planera Midsommarfirandet också. Vi har två förslag än så länge... Får se vad som trillar in.. =) Jag jobbar på Midsommarafton men är ledig resten av helgen. MEN jag jobbar 501 på måndagen efter ledig helg.. Vilket betyder första till Västervik, vilket betyder att min klocka ringer 03:45!!! TACK för den.....

På sommaren är man
alltid så sjukt uppbokad.. Tidigaste helgen som jag är ledig och inte har något inbokad är 6 augusti..haha det är ju stört...!
Men helt uppbokad varje dag på helgen är jag nog inte.. Mycket saker som jag vill göra som inte är inplanerade med.. Kommer nog gå ihop sig tillslut.. =)


Softar på en gräsmatta med Jenn


Idag har jag haft jour på jobbet, vilket betyder att man sitter och väntar på att något ska hända.. Vilket det inte gjorde idag.. Tror inte jag gjorde så mkt vettigt men jag städade mitt skåp, följde med en kollega till stan för att köpa ny stereo till en utav restaurangvagnarna, städade förrådet med kaffetermosar, ringde tandläkaren, ringde Clara och bestämde date, funderade på vad jag skulle handla och pratade massa skit med dem som skulle åka tåg.. Hann tom att äta lunch med Robban som slutade innan mig =) Date på jobbet.. KUL! =P
Mycket hinner man på en hel dag!

Ikväll ska jag bara softa
. Det blir en Kalmar-runda imorgon, och det var länge sen. Ska bli interssant =)

Hej svejs så länge!!

KOMMENTARER:

  • Rebecka säger:
    2011-06-13 | 21:28:45
    Bloggadress: http://rebeckawersten.blogg.se/

    Du får komma o hälsa på missarna när du vill :-)

  • Bettina säger:
    2011-06-15 | 10:09:20

    Tack =)

Kommentera inlägget här: