moongirl

Sommar och grill =)

Kategori: Allmänt

Sommaren är äntligen här!! Tyvärr kommer den försvinna i allt regn snart. Men vad göra? Bara att göra det bästa av det. Jag har iaf tagit vara på solen så gott jag kunnat. Solade hos mamma igår. Somnade och det medförde att jag blev lite bränd. Inte så farligt och det hör väl till?! Det syns att jag har solat =)
Igår kväll åkte jag och Robban till Varamon. Premiär för mig! Det var sviiiiiiiiiiinkallt i vattnet.. Men jo jag badade och lekte "kasta boll" med Robban som plaskade omkring =)
Sen låg vi på stranden och myste. Det var på kvällen så det blev inte så mycket mer solning, vilket iofs var bra för min skull! Sen åkte vi hem och kollade på True Blood som vi börjat se. Vet inte vad jag tycker om den.. Bra och konstig? Jo, de har ju konstig dialekt.. Stör mig lite på den...

Idag har jag tagit mig en shopping-runda på Ikano. Hittade massa fynd! Rea - Me like!! Ville ha en tubtopp på Pieces, men eftersom den var så pass ny hade de inte kunnat lägga in artikelnumret i datorn och kunde därför inte sälja den.. Ehh.. Frågan är då..Vad gör den i butiken?! Man blir ju bara irriterad.. Nej, jag orkar ikke åka tillbaka ENABART för att köpa den.. suck...

Ikväll när Robban slutat jobba ska vi åka till Norrköping och grillar hos Jennifer och Martin. Ska bli supermysigt!! Har köpt färskpotatis, gräddfil och gräslok, kött, champinjoner och lök. Mums!

Imorgon blir det en liten tur från Linköping till Malmö för att sedan åka upp till Stockholm och sova. Låååång tur... Men slutar tidigt på lördag och då ska vi på dop. Håller tummarna för att tåget inte blir försenat, då spricker min plan! Är stressigt som det är redan.
Det får bli lugn helg annars tänkte jag. Ska jobba på söndag också. Softa helt enkelt...!

Asti och Minna verkar trivas jättebra hos Rebecka och Mårten. Känns bra för mig och är jätteglad över att de har det bra. Börjar väl bli lite polare med hunden också! Känns fortfarande konstigt att åka hem till lägenheten men att de inte är där.. Känns som att jag har lånat ut dem över sommaren. Saknar dem mycket men de har det så bra nu! Var himla bra att det var några som jag kände som ville ha dem, får jag ju se bilder på Facebook att de har det bra! =)
Vill hälsa på dem men jag måste nog smälta att de faktiskt inte är mina längre.. Annars kanske jag plockar med mig dem hem av bara farten haha.. ;)

Nehepp.. Nu då? Har lagt köttet i vitlöksmarinad och ska se om jag kan marinera champisarna på något bra sätt. Bäst att vara redo tills Robban slutar. Jennifer börjar jobba klockan 6.00 imorgon så det blir inte att sitta uppe så länge.

Njut av solen så länge det varar!
Det ska iaf jag!!
Svejs!!
Kommentera inlägget här: