moongirl

Operation Asti

Kategori: Allmänt

Nu har Asti så länge haft problem med sina analsäckar... De spricker och det kan inte vara skönt för henne. Så idag har hon varit hos veterinären på Smådjuskliniken och fått dem bortopererade.
Hon ska ha tratt på sig i 5-7 dagar och äta medicin. Hon är inte jättepositiv till tratten men ett nödvändigt ont.
Lite groggy efter nedsövningen är hon så hon håller sig lugn. Lyfte opp henne i sängen så hon kan ligga och snusa brevid mig =)
Jag har även fått spekulanter på kissarna. På söndag kommer de hit och hälsar på dem och gosar lite. Sen får vi se vad de vill..
Kommer iaf att ha kvar katterna tills Asti bli helt bra. Inte bra ifall hon blir stressad om hon ska flytta.
Självklart kommer kännas hur jobbigt som helst och jag kommer gråta floder, samtidigt som jag vet att de kommer få större yta att röra sig på och någon som är hemma mer än mig.
Men vi får se hur det blir!

Imorgon är det
pappa-firar-dagen! Pappsen fyller 60 år på söndag och det ska vi givetvis fira! Det ska regna lite men hoppas det går över fort. Skulle ha tagit med mig katterna men Asti måste få ta det lugnt.

Det var längesen
jag var så trött som jag är idag. Asti har jamat hela veckan, börjar klockan fyra på morgonen och jamar en stund. Inte kul när man ska jobba dagen efter. Natten tills idag var det värre eftersom jag var tvungen att ta bort maten igårkväll klocka 21.00. Inte populärt..
Lämnade Asti hos veterinären 8.15, hämtade Lisas armband som blev för stort på henne så jag kunde byta till presentkort och åkte sedan till Lindahls bageri och köpte bröd och sen åkte till Angelica och åt frukost. Sen in till stan och shoppa lite till mig och lite till pappa.
Skulle träffa Sandra men jag var så extremt trött så jag orkade inte =/
Fortfarande jättetrött och jätteseg. Det ända jag ska göra ikväll är att hämta upp tvätten som hänger på tork i källaren.

Nu ska jag äta choklad och dricka cola. Möjligt att det blir popcorn lite senare också.. =)


Förresten ska jag på bröllop!!!
Martina ska gifts sig! Ska bli jätteskoj =) Det blir den 9 juli men först ska jag och Robban hjälpa hans mamma att flytta, sen svirar vi om för bröllop. Kul!!
Kommentera inlägget här: