moongirl

Köpenhamn!

Kategori: Allmänt

Robban och jag firade ett år tillsammans den första december. Tiden går fort när man har roligt! Vi tog en "weekend" (fast mitt i veckan) till Köpenhamn. Två nätter på hotell.
Vi åt på Hard Rock café, strosade runt på Ströget, gick på Tivoli, åt på Rosie Mc Gee´s, SPA:ade på hotellet och bara hade det så bra!
Tivoli kan jag rekommendera. Det var hur fint som helst! Pricken över i:et hade varit snö, men man kan ju inte få allt. Åkte x2000 ner och Veolia hem. Lite lyx ska det vara ;)
Skönt att komma iväg hemifrån och utforska något nytt. En liten liten paus från jobbet ibland behövs.

I lördags
var det julbord med jobbet. Innan vi gick dit så samlades vi hemma hos en tjej ifrån jobbet för att äta pepparkaka och dricka glögg. Mycket trevligt!
Sen gick vi till ett ställe som hette Munk Källaren. Vilket taxin antagligen missuppfattade och var i Norrköping vid Saliga Munken när vi skulle där ifrån haha!
Det var inte så jätte mycket mat, köttbullarna var inte hemmagjorda och inga crepes. Jag åt mest lax och Jansson. Det var gott =) Och lokalen, som då förstårs ligger i en källare, var jättemysig.
När vi blev mätta och belåtna så åkte vi hem till en kille ifrån jobbet och förfestade innan utgång. Dock droppade de flesta av så det blev jag och två till som gick ut. Det blev Pitchers. Hade jätteroligt.
Kan väl dock inte sitta här och ljuga och säga att jag kommer ihåg varenda detalj, men det mesta iaf ;)

Idag är jag så trött så jag nästan inte vet vart jag ska ta vägen någonstans.. Eller jo, det vet jag.. Sängen! Väldigt snart i alla fall.
Sov i Västervik inatt. Somnade inte förens halv tolv-tolv och vaknade runt 3.30.. Skulle ju inte upp förens 4.20.. Kunde ikke somna om...
Slutade jobba klockan ett och tänkte ta mig till gymet.
Men Martina kom som en räddning. Hon ville ses och fika =) Följde med henne till barnmorskan först och sedan fikade vi. Mysigt =)

Så, inget gym idag heller.. Jag är inte så bra på det dära med att gyma. Men när jag väl är på gymet, oftast iaf, så är det väldigt skönt att träna.
Men inte kul att gå dit om man är så trött så man inte orkar stå knappt.
Min sista energi använde jag till att diska, tvätta och plocka lite grann hemma.

Men nu blir
det tusan att börja förbereda sig för sängen! Imorgon börjar jag ca 12:45, men slutar dock inte förens 12:00 dagen efter...
Ska slänga in bilen på verkstaden då. Lite till får den gå men banne den ifall den krånglar mer och kommer kosta mig en massa pengar!!

Trötter nu!
Gonatt :)


Min älskling och jag!! <3

KOMMENTARER:

  • Inger säger:
    2011-12-14 | 10:14:17

    Oh Vad ni är fina Kram mamma

Kommentera inlägget här: