moongirl

Innebandy, alkohol och desire!

Kategori: Allmänt

En ledig helg har flugit förbi. Men det har varit en rolig och händelserik helg!

I fredags jobbade jag första till Kalmar (upp och hoppa 03:30) så hem till Robban och sova en stund. Full rulle att duscha, sminka sig och åka in till stan för att bowla med ett härligt jobb-gäng samt respektive till en del =)
Jag var nog bättre på att dricka cider. Xide Mood - Jungle tex!
Sen bar det iväg till Hamlet för att dricka några cider till, önska låtar på jukeboxen och snacka massa skit.. =P
Klockan 21:00 var det bokat på BK. Jag åt en räksmörgås, och det var ingen liten räksmörgås med typ tre räkor utan det var sjukt mycket handskalade räkor. Jag orkade inte ens äta upp alla!! Och det har aldrig hänt.
Givetvis ett glas vitt till det...
Robban åt potatisgratäng med oxfilé. Fick in en varm sten med en köttbit på så fick han välja själv hur stekt han ville ha den. Häftigt!
Sen blev det Harry's. Det var jättetrevligt, men eftersom Lasse Stefanz var/hade varit där så var det ju ca 45+. Men dansa kan man ju göra ändå (men ikke på schlagergolvet!)! Jag åkte hem till Robban ganska skapligt iaf. Var väl hemma runt ett tror jag. Robban åkte hem efter maten så en taxi fick det bli!

lördagen var det skönt att man inte var bakis. Nu var det ju Slaget om Stångebro som gällde!! Alltså innebandy-turnering mellan Veolia, SJ och DB (Deutsche Bahn)!
Vakna till och sedan göra sig iordning, hoppa i träningskläder och åka iväg till en jobbarkompis kl 14.00 och ta ett glas vin som lugnade nerverna en aning!
Med röd/vita tröjor och röda streck i ansiktet var vi redo!
Var jätteskoj att spela och mina knän höll ihop! Dock har jag ett runt stort blåmärke på låret, men vad gör väl det?? Värdigt =P
Gick väl inte så bra som jag hade planerat men kul iaf!
1. SJ
2. DB
3.Veolia
4. DB

DB hade två lag, Öst- och Västtyskland. Men vet inte vilka som var vilka!
Efter innebandyn åkte jag och Robban hem till honom och fixade oss. Blev ju lite svettig =P Sen blev det mat och lite alkohol på Wokhörnan i Linköping. God mat, trevligt sällskap. Mycket godkänd helg helt enkelt! Ingen utgång på lördagen men det hade jag ju redan avklarat på fredagen!

södagen blev det inte många knop gjorda. Hade tänkt att åka lite mc men vi var rätt slöa, plus att jag inte vet vart mina crossbyxor är.. Det blev hemmamys hos Robban med film och hans goda äppelpaj! Mums!

Idag förbereder jag mig för min andra övningstur på fjärr! Ska ner till Malmö ikväll, sova där och åka hem imorgon. Några fjärilar i magen har jag faktiskt! Har fått egna turer på fjärr i Maj, och det känns ju sådär. Men hoppas det känns bättre efter jag haft mina övningsturer. Har ju då bara haft tre stycken och sen ska man typ kunna allt.. Njaa.. Får väl se hur det går...

Har för övrigt beställt en ny mobil. Har hatat min mobil från första stund och jag vet inte varför jag köpte den.. Eller jo det var för kamerans skull.. Jag måste typ radera sms hela tiden eftersom det inte får plats alls många. Så en HTC Desire ska hämtas på posten, förhoppningsvis imorgon!! Ja, det var grupptrycket.. Alla har ju typ en sådan och då vill jag med ha... Så d så.. =P

Robban är iväg och jobbar så jag kanske ska passa på att äta lite äppelpaj...hihihi....
Kommentera inlägget här: