moongirl

Personligt brev till polisen

Kategori: Allmänt

Det ska skrivas, det ska skickas in. Men HUR i h*lvete börjar jag?? Har stödord som jag stirrar på. Frågorna i mitt huvud är "Varför vill jag bli polis? Varför skulle just JAG passa som polis? Är jag lämpad för att bli polis?"
Hur ska jag kunna skriva ett personligt brev till polisen utan att det ska låta smörigt, och att låta som att man är bäst lämpad i världen..?? Kanske är man det? Kanske inte..?
I januari sökte 7160 personer, varav 150 blev antagna (50% kvinnor). Antalet antagna varierar, som mest har det varit 877 sen 2006, men inte under 6000 söker.. Så varför ska just jag få en plats..?
Ska skicka in ansökan íkväll. Sen blir det att vänta med spänning!

Har vinkat av Martin och Jennifer idag. Får inte se dom på 6-7 månder. Kan inte riktigt fatta att det är så. Kommer väl underfund med det när jag har försökt ringa Jenn 50 ggr utan att hon svarar...
Tråkigt att dom ska vara bort så länge, men samtidigt väldigt glad för deras skull. Hoppas verkligen att dom får det riktigt jävla roligt helt enkelt!!!! I'll be waiting!!! =)

Känns som att jag jobbar i skift... Förra veckan jobbade jag sex dagar, denna vecka är jag ledig och nästa vecka kommer jag att jobba sex dagar igen, med övernattning sönd-mån. Det är både på Veolia och Fridhem. Mest på Fridhem...
Jag har även börjat som assistent på barndans som Clara har på badhuset, "Funky Kidz". Har bara varit en gång, och på onsdag så är det igen. Styr och ställer med de små barnen på 4-5 år. Intressant =)

Nu måste jag fortsätta med mitt liv! Ska ner och hämta tvätt, börja på brevet och senare åka hem till mamma och scanna in simintyget.

Ha d gött så länge!!

KOMMENTARER:

  • Katja Haapanen säger:
    2013-09-03 | 18:59:51

    Hejsan!

    Hur har det gått för dig med sökandet? Ska du söka in igen nu den 15onde :)? Har fastnat lite på personliga brevet och undrar lite hur du skrev och om du har några tips :).
    Mvh, Katja

Kommentera inlägget här: