moongirl

Grönan och möhippa!

Kategori: Allmänt

Jag uppdaterar alldeles för sällan känner jag. Det blir alltid att jag får skriva hälften av allt jag gjort, eftersom jag glömmer bort den andra hälften.. Men det är ju sommar så man orkar ju inte sitta och glo på en dator om dagarna!
Dock har det regnat ett par dagar nu, vilket är välbehövligt och det är bara mysigt.

Förra tisdagen åkte jag, Angelica, Jennifer, Martin och Johan till Gröna Lund. Där mötte vi upp David och Emelie och senare kom även plastsyster Sofia!
Var jättebra väder (inte för soligt, och inte regn) och jättemysigt och jätteroligt!! Den läbbigaste åkattraktionen var Fritt Fall..huhh.. Den kunde jag klara mig utan, men var ju ändå tvungen att prova allt! Den bästa var defenitivt Insane! Och ja, den var galet snurrig, och det gick galet fort. Men det är ju så det ska vara!!
Vi gick även i Lustiga Huset, och det mesta av allt annat. Lämnade dock barnkarusellerna.. =)

var det äntligen dags för Johannas möhippa!
Började med att Lisa och Clara väckte Johanna med vatten kl. 9.00. På med ögonbindel och iväg till Vasaparken där vi andra stod och väntade. Jättesöt var hon i Tingeling-klänning och liten krona med slöja.
Uppdragen var att klippa bort tvättråds-lappar från folks tröjor, spela barntrumpet mellan Linden och Spiralen, spela in en cd-skiva och tipspromenad.
Där i mellan han vi med lunch på Paus och efter allt stoj på stan blev det relax-avdelningen på badet, grillning och bus. Sen bar det av till Grand. Dansade och drack drinkar. Bad bartendern att göra en söt drink med Passoa, mycket god!
Sen började bruden bli väldigt trött. Svårt att hålla upp ögonen så hemdags för folk. Jag stannade kvar en stund med Johannas syster Anna, sen skulle jag möte Angie på Otten, men sen blev det Hugos, men sen blev det Donken istället!! Typ hamburgare och sen hem. Fy fan vad det regnade!!! Hem som en blöt katt och sova..

Idag mådde jag ohyffsat bra iaf ;)
Angie sov här så jag skjutsade hem henne och åkte till Ica och handlade lite. Sen kom Anna, Erik och lilla Linnéa hit! Jättemysigt att de kom förbi! Det blev en kort visit eftersom de skulle till Media Markt sen.
Linnéa var så liten och go att hålla =)

Nu ska jag försöka att göra något vettigt.. Eller??
Jag har städat (say what?!) så det kan jag ju inte roa mig med.. Något hittar jag säkert på!

Hej svejs så länge!!!
Kommentera inlägget här: