moongirl

Munken, bilen, värmen!

Kategori: Allmänt

Denna värme som ligger över Sverige just nu är helt underbar!! Att det är såhär varmt när jag är ledig gör absolut ingenting, men självklart lite jobbig när man jobbar. Måste ju ha sin "uniform" på sig då. Annars är det bikini och bad som gäller! Var många somrar sen jag badade och solade så här mycket.
När det gäller värmen så tycker jag mest synd om katterna. Min lägenhet blir så otroligt varm då solen lyser rakt in från 14:00 och framåt ungefär. Köpte mig en fläkt, den fläktar runt det varma typ.. Bättre än inget. Men nu är det tydligen inte bra med fläktar eftersom man blir uttorkad..?!

Det jag drar mig för i värmen är att handla och tvätta. Men Maxi har öppet till 22:00 så jag tänkte mig en kvällsrunda vid 20:00 eller så och handla. Tvätttid har jag inte bokat men det börjar väl bli dags!

Munken in th Park har passerat. Hade väl tänkt att vara där lite mer och lyssna på musik men så blev inte fallet. Jenn, Angie, Emmy och jag satt i Folkparken på fredagen och drack och hade roligt innan Munken. Dock så roligt att vi inte kom in till Munken förrens 23. Vilket betydde att bara ett band återstod. Men det är ju att man har roligt som räknas och det hade vi =)
Lördagen blev ingen utgång, skulle börja jobba klockan sju på söndagsmorgonen..

I måndags gick jag till Vasaparken där Rebecka och ett gäng satt. Grillade, spelade kubb och vollyboll. Så mysigt att man gör sånna saker lite spontant en vardagskväll =)

Vad har jag mer pysslat med sen sist?

Jobbat har jag ju gjort, men inte mycket alls... Trodde att jag skulle jobba hela sommaren utan en ända dag ledigt. Inga pengar får man ju in, men desto roligare har jag ju!!
Men på fredag blir det att åka Västervik x2. Undra hur den rundan blir eftersom det är Visfestival.. Håller tummarna för att jag får trevliga resenärer!

Bilen pajade också.. Jättebra! Hade med mig en höggravid Linn och hennes fyraåriga dotter påväg till Ikea när STOP började blinka i bilen och temp. mätaren var på max..huhh... Inte bra.. Efter mycket hit och dit och om och men och 4,5 timmar på E4an så blev vi bogserade till mamma. Som tur var så hade vi knappt en mil till Linköping bara.
Brorsan fick meka och han bytte termostaten, reläerna och motstånd..!? Fråga mig inget om det för jag vet inget..! Men bilen funkar iaf! Nu ska avgasröret och oljan bytas, sen är den fit for fight igen!! *Ta i trä*

Nu ska jag ta en dusch. Låg utanför i parken nyss och göttade mig i solen =) Lyckades ju fan somna hela tiden så jag vågade inte ligga där så länge hehe...
Snart dags att handla! Mmm... Ska köpa glass!

Ta vara på värmen så länge den varar. I vinter kommer alla bara klaga på att det är så kallt och man längtar till sommaren.. På vintern kan man faktiskt ha det riktigt roligt också!

KOMMENTARER:

  • mamma säger:
    2010-07-14 | 23:50:57

    Tja Vad bra att bilen fungerar och tack för du tankade. Jag är på Begun´s t.o.m nästa lördag Hur jobbar du resten av månaden? Vi är hemma på lördag o söndag om du vill något .Mat eller dylikt. Uffe börjar semester så han är hemma nästa vecka och är hemmafru!!!!!!!!!!!!!Kram

Kommentera inlägget här: