moongirl

My birthday!

Kategori: Allmänt

Grattis till mig. Jag har levt i 27 år!! Både med upp- och nedgånger. Men vad vore livet om det vore enkelt?? Antagligen tråkigt och man skulle inte uppskatta någonting. Så jämt kan det inte gå bra. Men givetvis inte för dåligt heller..!
Min födelsedagsfest spenderades i min lägenhet och på Hugos. Allt var jättetrevligt och superskoj! TACK alla för att ni kom, och för presenterna :)
Till mig kom Angelica, Jennifer, Sandra, Johanna, Clara, Lisa och Rebecka. Jag bjöd på tacos och bål. Sen spelade vi Twister, present från Angie, och Alias. Mycket skoj =)
Sen blev det dans till gamla godingar som Backstreet Boys, Hanson mfl.
Vi gick väl till Hugos vid halv ett ungefär. Inga grannar har klagat på att vi festade mitt i veckan (inte än iaf..).
Dansade loss på Hugos till klockan 03.00, sen blev blev det hemdags!

Dagen efter (min födelsedag) kom mamma, Uffe, pappa, Lena, bror plus Engla hit och drack kaffe och åt smörgåstårta a la mamma!
Fick en chock när jag vaknade dagen efter och tittade in i köket.. Trodde en tromb hade dragit runt! Blev lite kallsvettig och funderade på hur jag skulle få ordning på köket innan gästerna skulle komma. Jag mådde ju inte direkt toppen heller. Men tur iaf att jag köpte plastmuggar och plasttallrikar. Underlättade väldans!
På kvällen blev det bara att slappa hemma. Orkade inte fira mer, nu räcker det tills nästa år! Iaf med min födelsedag.
Nu ser jag fram emot Angelicas födelsedagsfest/"hej-då"-fest som ska firas i min lägenhet om ett par veckor. Det är även Augustifesten då. Dagen efter är det nästa fest. Jennifer och Martins utflyttnings-/augusti-/"hej-då"-fest.
Dagen efter den är det yttligare en fest som en jobbarkompis ska ha, men jag får se hur pigg jag är då!

Självklart ser jag fram emot Angies och Jenns fest och jag är jätteglad för deras skull att de ska iväg. MEN jag är ju förstårs lite ledsen också =( Mina två närmaste vänner kommer lämna mig i Norrköping. Dock kommer Jennifer hem efter 6-7 månader (vilket kommer kännas som en evighet), Angie kommer inte hem förrens ca 3,5 år... Men jag hoppas att vi lyckas hålla kontakten, och även ses då och då!
Men vilken tur att man har flera vänner iaf =D Det kan man nog aldrig få för många av!

I fredags var jag på mitt första bröllop. Kyrkklockorna ringde för Isabel och Fredrik! Äntligen ;)
Det ägde rum i Kolmårdskyrkan. Väldigt cool kyrka måste jag säga.. Jag som inte är så speciallt kyrklig av mig...
Givetvis var det rocktema på pappret och in kommer de till Guns n' Roses - November Rain = GÅSHUD!!
Även en solosång av en jätteduktig tjej, det blev Metallica - Nothing Else Matters.
Efter vigseln blev det partaj i Lindö med god mat, dans, presentöppning och alkohol. Mycket lyckt bröllop!! <3

Nu ska jag hitta något annat att äta.. Har precis förätit mig på annanas....
Kommentera inlägget här: