moongirl

Parkeringsböter!

Kategori: Allmänt

Ja det var ju inte riktigt meningen att jag ville lägga pengarna på parkeringsböter.
På alla gator runt om här så är det en dag i veckan man inte får parkera mellan 7-10. Där jag brukar stå är det så på tisdagar. När jag jobbar behöver jag inte tänka på det eftersom jag åker innan sju. Men idag jobbade jag ju inte... Hade satt klockan på nio, snoozade till 9.23 och då fick jag panik när jag kom på att det var tisdag!! Hoppade upp ur sängen, drog på mig jackan och kuta ner alla trappor.. Men redan vid sju, som jag misstänkte, så hade dom satt en liten trevlig lapp på min bil.. Det var ju dumt.. Kommer iaf aldrig göra om det! 600 spänn är mycket pengar för en arbetslös människa...

Angelica och jag ska göra historiaprov på fredag. Det vill jag INTE egentligen.. Men är mer eller mindre tvingad av mig själv. Veckan efter ska jag boka matteprov och även ett seminarie i historian.
Jag lovade mig själv att aldrig mer plugga när jag tog studenten..hmpf....
Det som är bra när man pluggar är att man blir förstårs mera allmänbildad. Kan ju aldrig vara fel!
Fick även kallelsen till högskoleprovet.. Fy f*n för att sitta från 8.30 - 16.20.. Hur ska detta gå? Jag kan ju inte änns sitta still hemma och plugga i en timma i streck.. Känner mig lite dampig.. hehe....
Har ju typ fyra raster men iaf.. Känns som man ska joina armén lr så...

Väntar på ett samtal från en tjej som jag ska åka och städa hos.. Har ringt henne men hon svarar inte. Tänkte jag skulle åka och handla efter det. Har nada hemma att knapra på.
Jag måste köpa glödlampor också, har tre stycken trasiga hemma nu. Inte så bra.. Men nu har jag iaf lite värme!! Trodde väl att det skulle bli varmare men jag har ett element till att lufta. Känner mig wiktigt händig =)

Nu ska jag leta fram alla mattepapper och försöka att få ordning på mitt liv idag också!
Blir så himla seg av att inte jobba. Men ska iaf jobba lördag och söndag. Nästa vecka har jag jag inte fått några tider. Men det kanske är lika bra om jag ska ha både prov och seminarie.

Jag ska till arbetsförmedlingen imorgon på något möte. Längtar inte alls till det...
Jag har inte heller fått svar från Jack & Jones eller Nilson. Tycker det är dåligt.. Men jag ska gå till butikerna imorgon och fråga när tjänsterna ska tillsättas, om de inte redan är tillsatta förstårs.

Nu ska jag diska, bädda och sen fixa med mina papper!
Kommentera inlägget här: