moongirl

Begravning

Kategori: Allmänt

Himmelstalunds kapell var jag på idag med ca 40 andra personer, varav nästan hälften jag inte träffat. Dannes underbara farmor begravdes. Inte allt för länge sen fick hon cancer i levern. Från att vara fullt frisk tills begravning tog det ca tre månader. Hon blev bara 73 år.
Det var många fina blommor som släktingar och vänner hade skickat. Jättefin begravningscermoni och bra präst.
Försökte så länge som möjligt att hålla tårarna tillbaka men det brast när man skulle lämna en ros på kistan. Sedan sitta och se på personer som gråter. Tyckte så himla synd om Elianores (Dannes farmor) stora syster. Nu för tiden är det ju inte så att den som är äldst dör först...
Stämningen blev lite lättare när vi efter begravningen åkte till Villa Fridhem och åt lunch. Där kunde man skoja lite  och gå runt och prata lite som man ville.
Det här var min femte begravning. Är inte direkt ett fan och vill hellst slippa men man går självklart för respekt för familjen, för att ta ett riktigt farväl och för att vara ett stöd för nära och kära.

Nu till något lite mera uppiggande. Vi håller på att renovera sovrummet. Kommer bli så snyggt när det blir klart! Än så länge har vi rivit tapet, spacklat, slipat och målat. Det ska spacklas på lite mera ställen och sedan ska det målas över igen. Efter att ha tapetserat en fondvägg så är det värsta överstökat! Golvet ska bytas men det får nog vänta lite.

Sitter framför kaminen, värmer mig efter att ha ätit Rocky Road glass!
Har ett par nya mjukisbrallor på mig och det måste vara dom skönaste någonsin! Var på stan för att köpa kostym och skor till Danne så hittade jag dessa röda SWE byxor och dom fick jag!! Rea 199:-, perfekt!

Ska jobba imorgon så det blir kanon lugnt för min del ikväll. Börjar klockan sju, halv åtta nångång. Danne och Kongo spelar spel och tar sig ett par bärs. Än så länge ser det ut att vara lugnt för deras del också =)
Imorgon eftermiddag kommer Angie till mig. Vi ska börja med att gå ut och gå. Sen blir det frukttallrik och Wii! Ett glas vin kanske...??

Jahapp.... På måndag är det en vecka kvar tills min plutte åker till varmare bredd grader. Kommer sakna honom som jag aldrig saknat någon förut... Men hoppas för hans skull att han kommer få en kanon resa!

Min fräna lilla bil har varit på verkstad! Började lysa en orange lampa. Jag, som har sån koll på sånt, tyckte att det såg ut som en helikopter. Men i körskoleboken stod det att det var ett tecken för "motor" haha... Hade nått med avgassystemet att göra. Men som tur (?) var så var det nog bara glapp i någon kontakt. Så "bara" 300:- minus blev det..
Ska hämta den imorgon efter jobbet. Får ta Dannes släktings bil till jobbet, volvo 9 50 lr nått.. hehe...

Nu ska jag fortsätta med att göra absolut ingenting!!

Bye!

Kommentera inlägget här: