moongirl

En febrig Rasmus

Kategori: Allmänt

Nu åkte Robban med Rasmus till akuten.
Igårkväll/natt hade han 39,1 i feber. På dagen idag har han haft 38,3 - 38,5. Ringde 1177 på em och rådfrågade om panodil. Står på deras hemsida att man ska det. Står även att man ska uppsöka läkare om barn mellan 3-6 månader har över 39 grader i feber. Men Rasmus verkade inte slö och han åt och kissade som han skulle så tänkte väl att det skulle vara över idag. Han kunde inte sova på natten så jag satt uppe med honom och försökte även få honom att somna i vår säng. Somna en stund o sedan vakna typ hela natten.
Fel hade jag iaf och nu ikväll gick det upp till 39,3 grader. Så sa till Robban att vi åker till akuten direkt!
Men Robban tyckte att en av oss kunde åka. Dumt att båda har sömnbrist imorgon.
Men hur ska jag kunna sova nu?! Har ju ont i magen för jag är så orolig. Älskade lilla bebis 💙
Ska försöka sova nu iaf. Jag kan inget göra just nu ändå 🙁

Snart vill Tove ha mat så får lägga henne bredvid mig så jag kan snuffsa lite på henne inatt. Har ju ingen som helst aning om när Robban och Rasmus kommer hem igen!
Kommentera inlägget här: