moongirl

Hur mår jag?

Kategori: Allmänt

Skulle varit bra om jag hade börjat skriva om hur jag mår för några månader sen. Kommer kännas som jag bara klagar i detta inlägg! ;)
 
Nu är jag alltså i vecka 31 (30+2). När man passerar vecka 30 med tvillingar är man lika stor som i vecka 40 med ett barn (och då har man ändå ca 8 veckor kvar!). Ja tack, det känns! Jag tror inte ens jag var så här stor med Elvira. Men man glömmer lätt och jag ska leta reda på bilder och jämföra.
Jag känner mig jättetung och har svårt att röra på mig. Kan inte sitta, stå, ligga för länge. Har jag suttit ner ett tag så tar det en stund innan jag lixom "kommer igång" i kroppen. Som en supergammal tant ungefär! Är stel och foglossning gör sig påmind rätt ofta.
Att man inte är tröttare är ett mysterium. Sover kasst varje natt. Visst, några timmar kan jag sova bra, men då har jag istället jätteont i kroppen eftersom jag legat still länge. Tur att man vet att det kommer gå över!
Det som också känns lustigt i kroppen är att det känns som jag har mjölksyra i ben och armar även fast jag inte ansträngt mig något speciellt. Just då känner jag att "ja jäklar vad jag ska träna sen när bebisarna är ute och kroppen återhämtat sig!". Nåväl, vi får väl se... =p
 
Robban ska börja vara hemma mera nu. Han kommer få vabba för Elvira. Kvällarna är mest ansträngande så hans kvällsturer kommer plockas bort. Annars är hon ju på dagis. 
Även fast man inte har gjort något speciellt på dagen är jag mycket tröttare och känner mig tyngre på kvällarna. Elvira vill ju gärna pysslas om då givetvis, och jag vill ju mysa med henne =). Och bara att laga mat är ansträngande. Så det kommer blir skönt när Robban får fixa med lite mer. Dock har jag väldigt svårt att acceptera att jag inte kan göra det jag vill. Att be om hjälp är inte det enklaste! Men jag inser mer och mer att jag faktiskt mår bättre av det.
 
Nu är Robban iväg och jobbar och Elvira är med sin farmor idag. Så idag är en vila-dag! Ska försöka rensa ut lite kläder ur garderoben och lägga ner i kartonger. Kan inte ha typ 98,5% av kläderna så de ska packas ner och får komma fram sen när vi flyttat in i huset.
MEN återstående tid blir att vila... ;)
Kommentera inlägget här: