moongirl

Mammammammamamaammm

Kategori: Allmänt

Ja, det är jag det! För några dagar sedan började Elvira med "ammamammamamman" typ så. Himla gulligt! Och tydligen gör hon bara så när jag är hemma så jag antar att hon menar mig ❤️ Hon har sagt "mamma" men har väl inte full koll på vad hon egentligen menar. Robban sa "säg pappa" och han fick "app" till svar 😄
 
I förrgår natt ville hon inte sova. Hon vaknade vid  halv tolv och skrek. Tog upp henne och gick några rundor i lägenheten men ingen ändring.  Gjorde tillslut mat, även fast hon aldrig brukar äta så tidigt. Fick i sig ca 100 ml ersättning och somnade om. Skönt! Tänkte jag och somnade om med. Vaknade strax efter halv två av en ledsen Elvira som skrek och grät om vartannat. Kändes inte alls bra. Hon brukar ju aldrig vara såhär på nätterna! Tog väl ett par timmar så somnade hon äntligen om igen. 
På morgonkvisten hade hon tydligen fisit väldigt mycket så antagligen hade hon väldigt ont i magen helt enkelt. Tror det berodde på oljan vi har i hennes mat så bums bort med den och hon har inte skrikit mer. 
Man får många tankar om att springa upp till US. Det är ju så nära. 
Är ju inte van att hon skriker och är tröstlös. Hon är ju en sån snäll sak som inte skriker så jättemycket i onödan. 
 
Extra olja har vi i maten för att hon ska gå upp lite mera i vikt. Hon är 66cm lång och väger 7,240kg. Inte för liten men ändå under medel så lite extra fett är bra. Hon är ju typ aldrig still så det är ju inte så konstigt att hon förbrukar kalorier på löpande band! Lilla fisungen 😊
 
Dags att sova! Gonatt!
Kommentera inlägget här: