moongirl

Förkyld igen och en utflykt till landet.

Kategori: Allmänt

Stackars liten tjej. Det var inte länge sen Elvira blev frisk från en förkylning, och nu har hon åkt på yttligare en! Snörvlar jättemycket. Det är lite mer rinnigt snor, och inte så slemmigt. Men det är bra, lättare att svälja.
Jag vet, blääää! Men hon slipper hosta så hon kräks. Hoppas denna förkylning går över fort.
 
Idag har vi varit på landet! Det har jag inte skrivit något om men Robban och jag har köpt hans morfars sommarstuga som ligger utanför Boxholm. Mycket mysigt! En lagom liten stuga, röd med vita knutar, stor tomt, lite fruktträd, utedass, jordkällare och lagom långt in i skogen.
Jennifer följde med ut också och fick agera barnvakt medans Robban och jag planterade potatis och våra halvdöda Tujor som vi haft här hemma.
Elvira har även gått upp för trappstegen upp till stugan. Det är visserligen bara tre men eftersom vi inte har någon trapp här hemma visste inte vi (antagligen inte hon heller) att hon ens kunde gå i trappor! :D
Elvira tyckte det var väldigt intressant att krypa omkring på gräset. Ta i gräs, mossa, jord och löv. Blev en riktig liten skitgris! Väl hemma blev det ett bad. Men mat skulle förstås ätas först så jag tog av henne alla kläder, inklusive blöja, och satte henne vid  matbordet. Mysig som hon är passade hon på att kissa samtidigt som hon åt haha. Tur att hon är söt ;)
 
Hon sover nu men har en känsla att hon kommer vakna några gånger extra inatt. Det gjorde hon natten som var. Antagligen för att hon är förkyld, och kanske har lite ont i magen?
Jag ska lägga mig snart. Har gått upp alldeles för tidigt tre mornar på rad och sovit alldeles för lite. Ska åka till jobbet strax efter 09 imorgon och slutar 22 på kvällen så hoppas på lite bättre sömn!
 
Förresten så var pappa och Lena här i tisdags och hjälpte till att sätta upp vitrinskåp på väggen i köket. Blev riktigt bra! Nu vill jag ha upp två stycken hyllor med.
Har fått massor av idéer till lägenheten. Bättre sent än aldrig..!
 
Nu sova! Gonatt!
Kommentera inlägget här: