moongirl

Fem månader

Kategori: Allmänt

Grattis till Elvira som blir fem månader idag! Men det känns som vi har haft henne hur länge som helst.
Idag har jag fått upp ett och annat julpynt. Vi är extremt sena på julfronten och började julpynta för bara några dagar sedan. Fullt upp med den lilla och inte haft ork att ta tag i det. Men nu så! Nu har vi t o m gran! Som ska julpyntas också förstås.
 
Fem månader som sagt, och det innebär vaccination. Imorgon ska vi till BVC och få två otäcka sprutor. Så hemskt att se att de får så ont :/ De vet ju inte att det är för deras eget bästa.
Första vaccinationen gick bra. Hade Elvira i knät och hon satt och skrattade och var glad, sen fick hon sprutan i låret och skrek.. Men det gick ändå bra. Hon var inte helt otröstlig och fick bara lite feber på kvällen. Inget annat. Skönt! Hoppas det går lika bra imorgon.
 
Ikväll kommer Jeppe och Emma hit och grillar. Ska väl bara äta lite och ta det lugnt.
Fick ingen direkt sömn inatt.
Ëlvira somnade 22:45, vilket är typ rekord. Dock vaknade hon vid 01 och ville äta. Sen tog det ett tag innan hon kom till ro. Somnade om en stund och började böka runt i spjälsängen vid 4.30. Tog uppe vid 05 och mata henne. Sen kunde hon inte komma till ro alls. Fick gå runt med henne en stund, försökte lägga ner henne igen men det gick inte. Tog upp henne och vandrade runt lite i lägenheten. Sen la jag henne och mig själv i soffan och tillslut somnade hon och jag kunde få sova en timme eller så. Robban skulle till jobbet så ville inte att han skulle bli störd på natten så därför blev det soffan.
Hon ska få lite mera ersättning ikväll efter jag ammat henne sista gången, det kanske hjälper.
 
Robban la sig i badet för att vila och jag skulle lägga mig på soffan och vila med, men det gick inge bra alls.. Får julpynta lite istället. Sova får man göra en annan dag, eller ett annat decennium..
 
Hej!
Kommentera inlägget här: