moongirl

Innan blodomloppet

Kategori: Allmänt

Idag är det dags att springa Blodomloppet. Förra året sprang jag 5 km och blev blodgivare. Detta år är jag fortfarande blodgivare men förra årets tid ska slås! Hade aldrig innan sprungit 5 km men jag klarade det och blev väldigt stolt över mig själv.
Vissa stunder innan loppet så har jag lust att inte vara med alls eftersom besvikelsen kommer bli stor om jag inte klarar förra årets tid. Men vet att jag kommer ångra mig ifall jag inte springer. Jag stressar upp mig i onödan.
Jag skulle vilja kunna säga "Jag sprang blodomloppet på en sämre tid än förra året, men vad gör det? Jag kom ju runt!"
Men så funkar inte tävlingsmänniskan i mig. Ska jag vara med så ska jag fan ha en bättre tid och inget annat!
Ska ta det lugnt innan och bara dricka massor vatten. Om ca tre timmar ska vi ses på jobbet. Hoppas att man blir mer pepp då.
Återkommer med resultat...


Väldigt mycket JAG i texten. Men det handlar om MIG idag. JAG känner så.. Idag ska JAG visa för mig själv att JAG kan!
Kommentera inlägget här: