moongirl

Åre 2012!

Kategori: Allmänt

Då var årets första semester avklarad. Hade en grymt kul vecka i Åre! Vi var 10 stycken som spenderade hela vecka 6 där uppe i Jämtland. Orkar inte skriva allt i detalj, det finns bilder på Fejjan och sen kommer jag fixa ett album att lägga ut där också.
Snowboardlektion även detta år. Lärde mig i princip allt det jag visste sen förra året, men bra med repetition. Dock kommer jag inte upp i någon högre hastighet dessvärre. Måste träna mer på min balans. Känns som att jag ska ramla och då bromsar jag. Vet exakt hur jag ska göra. Kommer jag upp i fart kommer jag vara en expert på snowboard ;)
Bästa åkningen är dock inte i Åre, utan i Duved. Backarna där är mycket roligare, enligt mig iaf. Bussen dit tar bara 20 min. Från Duved kan man åka snowboard till Tegefjäll och där tar man bussen till Åre.

Bästa After Ski är
solklart Fjällgården! Älskar det stället! Det är bra mycket drag på det! Testade även After Ski på Tott hotell. De var drag på det där också, men vi satt lite för avsides för att se ordentligt. Men värt att rekommendera!
Det jag INTE rekommenderar är After Ski på Holiday Club ifall Familjen Edelweiss är där. Bojkotta dem helt och hållet. Vi var där, beställde mat och dricka. Hade sett fram emot att se dem. Men ingen Edelweiss kom in på scen!! De tyckte det var för lite folk så de skyllde på allt möjligt och flyttade fram After Skin. Va fan är det för jävla fasoner?! Mycket besviken..
Gick till Dippans after ski men det var istället proppfullt med folk. Var inte på det bästa humöret så vi gick hem till stugan, fixade ordning oss och festade loss där istället ;)
Biggest event på hela veckan var nog E-type haha.. Festade loss på Bygget och hade skoj! Tyvärr ville ALLA stå längst fram och man höll på att bli undanskuffad, men jag höll mig fast.. hehe.. Han körde gamla goa låtar och det gillar Tina!

Åre-veckan får #### av #####. Minus för familjen Edelweiss, för att man blir trött och inte orkar åka bräda så mkt som man skulle vilja och för att jag skulle velat ha mer After Ski =P
Åker mer än gärna snowboard i Åre igen och igen och igen och igen...!!!!

Robban lyckades nääästan hålla sig skadefri detta år. Dock var det en puckelpist, som han inte räknat med, efter ett hopp som han åkte i. Han landade illa och slog i huvudet. En lätt hjärnskakning och en bula i huvudet. Men efter att ha tagit det lugnt ett par dagar var han fit-for-fight igen =)
Dagen efter vann han en poc-hjälm =) En tävling som Telia annordnade i Åre. Passande!

Lite bilder!
Veolia woohoo!Lift med "snö-skydd"?!Utsikt från stuganE-Type!



Robban opererade bort sin visdomstand i onsdags. Den satt ganska illa, de fick borra i käkbenet. Han blev svullen och ser ut som en hamster som hamstrat en himlans massa mandlar.. Det tråkiga är att det inte har blivit bättre, och idag är det söndag! Svullnaden vid tanden börjar försvinna, men nu är han svullen vid halsen istället. Var hos tandläkaren igår och då fick han penicillin. Får se om ett par dagar ifall det är bättre. Annars blir det att åka upp till käkkirurgen igen så får han kolla vad som är fel =/
Stackars älsklingen har inte fått äta mat (kött) på hela veckan. Kylen är istället överfull med olika soppor. Känner mig jättetaskig som får äta riktig mat, godis, popcorn och sådant som man får äta på helgerna..
Får väl blir ett restaurangbesök när han är frisk igen ;)
Bäst att göra honom sällskap i soffan.

Bye!!
Kommentera inlägget här: