moongirl

Tina = servicevärd!

Kategori: Allmänt

Sitter med en liten hårig Minna i knät och delvis på laptopen. Inte lätt att skriva så om det blir fel vet ni varför =)

Som de flesta av er antagligen har läst på Facebook så fick jag det jobbet som jag var på arbetsintervju på förra onsdagen! Känns så jäkla bra!! Kul att göra något annat än att städa och få mera erfarenhet och kan utvecklas. Inget ont om att vara städerska, vilket kunde vara skönt ibland, men jag utvecklades ju inte speciellt mycket och det är svårt att komma vidare på ett sånt litet ställe..
Nu har jag ju ingen aning om hur det blir på nya jobbet. Har ju ingen koll på hur tågtrafiken funkar. Men jag tror och hoppas på att det blir kanon! Måste ju säga att det känns förjävla bra att jag tjänar minst 30 spänn mer i timmen iaf..hihi....
Redan på måndag börjar utbildningen. Snabba puckar! Vi ska åka med tåg fram och tillbaka, släcka bränder, LABC-kurs och massa spännande. Är heltaggad!!! Det kommer bli jättemycket att lära sig och jag hoppas jag klarar det. Efter två veckor ska man kunna åka själv... ALLDELES ENSAM! Tänk om jag är i Kalmar och kaffet tar slut eller att ett av de tre kassasystem man ska lära sig pajar!?
Jag har sjukt mycket frågor och funderingar men det vore ju konstigt annars!
Tack Martina för att du tipsade mig! Kommer nog dagar då jag både älskar och hatar dig för att du fixade detta åt mig haha.. ;)

Min black pearl har ju förstårs gått sönder. Eller det visste jag ju om.. Den gick igenom besiktningen med anmärking på avgassystemet och nu har handbromsvajjern gått av. Så jag ska lämna in bilen nästa vecka och då blir jag ca 3000:- fattigare.. Synd att jag ska betala tillbaka 4000:- till CSN och har en hyra på 4000:- och alla andra räkningar på samma månad.. Känns bra det.. Bäst att köpa en trisslott eller tio igen.... Bilen måste jag i vilket fall ha. Nu ska jag ju åka fram och tillbaka till Linköping!! När snön smälter bort kommer jag ååååååååååka pendeltååååååg till jobbet. Blir mycket billigare. Undra om jag får rabatt på pendeltågen?!

Imorgon är det fredagsmys som gäller! Jag tror så iaf. Antar att Angelica kommer hit och kollar på Let's Dance. Brukar vara våran fredagssyssla. Ska väl äta något gott också. Nudlar kanske?? Billigt o bra hehe...

Jag har blivit bjuden till Bomull på lördag. De stänger ju snart igen placet. Vet inte vad det är för grej men vi skulle tydligen få mat och dricka =)
Kan ju vara värt att gå ut och fira att jag fått jobbet! Och så ska vi fira inflyttningsfest och födelsedag!

Vad ska Tina göra idag då?? Kändes helt plötsligt jättekonstigt att inte jobba eller ha något planerat. Bada katterna kanske? Då blir de glada.. eller inte!!!! Haha.. Men det luktar fan kattmat och kattlåda om dom så nu e det dax att få sig lite god schampoo doft istället =)

Just det.. Jag ska ringa ams, a-kassan och Anne idag =) Har fått inbjudan till deras dop så jag ska ringa och tacka ja.

Har sjukt mycket filmer jag vill se. Ska skriva ner alla i nästa inlägg så kan väl folk bjuda mig på filmkväll tycker ja =) hihi..

Puss!

KOMMENTARER:

  • Angie säger:
    2010-03-15 | 09:58:21

    Bloggen är död.. Bloggen är död...

Kommentera inlägget här: