moongirl

Jobba lr inte?

Kategori: Allmänt

Är förundrad över hur a-kassan har lagt upp detta.. Orkar inte förklara allt men jag har ca 20 dagar kvar som jag får jobba jämsides med arbete. När dessa dagar är slut (75 st från början) måste jag välja mellan att inte jobba, för att gå på a-kassa istället. Eller att strunta i a-kassan och hoppas på att jag får jobba så pass mycket att jag kan betala mina räkningar. Känns ju bra.. Jag vill givetvis inte sluta jobba. Hur ska man då kunna få ett jobb?? Om jag slutar på mina två jobb så är det ju varken det ena eller det andra jobbet som kommer ringa mig om en eller tio månader och erbjuda mig jobb, om jag inte ens jobbar där!! Ska bli mycket intessant detta... Måste vinna på triss så jag kan struna i a-kassan.. Blir ju knäpp av att gå hemma och inte göra något..

Augustifesten har nu passerat med mycket skratt!!
På torsdagen hade Angie sin födelsedags/farväl-fest hos mig. Kalas skoj! Sen blev det att gå till Harry's och shake some ass!! Tror vägen IN till stan tog längre tid än förfesten hemma hehe... Grymt kul iaf!!
Fredagen efter var det dags för Jennifer och Martins utflyttnings/farvälfest. Mycket folk i den lägenheten kan man säga, men även denna fest var mycket rolig!! Skrattade mig igenom hela festen tror jag. Kommer att leva tills jag är 250 år!! Sen blev det öltälten en liten liten liten stund. Stängde klockan ett och ingen ville lämna festen. Som vanligt ska man gå när man har som roligast!! Varför är det alltid så??
Ville till öltälten på löradgen också men festeliten var lite sliten så det blev att gå ner på stan med Jenn o Martin och kolla på fyrverkerier och marknad för att sen knata hem och sova. Ganska skönt att vakna upp utvilad också =)

Tänkte att Augustifesten skulle få avsluta allt festande. Men vad fel jag hade! Jag ska på bröllop på lördag och det kommer bli röj! Ser fram emot det jättemycket!
Helgen efter så är det sista helgen innan Jennifer drar som vi kan hitta på något. Jag fick Ouzo av henne när jag fyllde så vi ska ha en Ouzo-kväll. Det kan inte bli annat än bra!!
Sen kanske det lugnar ner sig..hmpf...

Jag hinner ju faktiskt med att jobba också. Augusti och September ser iaf ganska bra ut med tider. Fick lite mer på Fridhem idag. Bra det!
Har även sökt ett annat jobb som jag hoppas stenhårt på med fast heltidsanställning, håll tummarna!

Har varit trött idag. Igår morse gick jag upp 03.30 för att jobba till klockan 14. Åkte därefter till Martina i Kisa och åkte hem vid ca 21. Hem och slänga sig i sängen efter att ha blivvit galen på alla söndagsåkare...
Vaknar av ett *piiip*. Öppnar ögonen och undrar va fan det var.. *piip* igen.. Ehh.... Jahaaaaaaa Det är brandvarnaren som nu varnar för dåligt batteri. Inser att den inte kommer sluta. Får ta ner fanskapet, bara det att klockan är 04.00 på morgonen!!!! Lagom glad.. Jag ska upp 05.40.. Försöka somna om.. Gick bra men helt förstörd på morgonkvisten.. Det ledde till att jag skrattat åt saker idag som inte ens har varit roliga!
Kom hem från jobbet och däckade i soffan en stund. Snart ska jag ta tag i lägenheten lite och tissarna ska borstas och klippas klor på. Kan man annars gå och lägga sig kl 20.00 på en vardag..??

Imorgon blir det att trampa in till den stora staden för lite shopping. Måste ha ett halsband till klänningen jag köpt till bröllopet.. Men vad F*N ska jag göra med mitt hår?? Förslag??? Inget skoj att bara platta....

En ny favoritlåt har hamnat på listan, en sån där man inte kan sluta lyssna på.. Eminem feat Rihanna - Love the way you lie. Myyyyyyycket bra!!

Hej!

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2010-09-02 | 22:29:06

    Hej min superbettan nu tittar jag in en sväng, hoppas allt är bra å att vi ses snart. pussen och kramen Anna och Linnéa

Kommentera inlägget här: