moongirl

Jobbcoach!

Kategori: Allmänt

Klockan är ca 11 och om två timmar ska jag befinna mig i stan hos min jobbcoach. Ska bli väldigt intressant! Undrar vad som kommer att hända? Hoppas på att få några "aha-upplevelser" eller iaf få något att klura på inom jobb-branschen! Kanske kan komma med något jag inte tänkt på!?

Jag kollade upp sjukgymnast igår. Det finns en utbildning i Linköping men man måste förstårs ha läst matte b.. Är ju inte direkt ett mattesnille! Kollade även upp dietist, som finns i Uppsala, men såklart att matte b var med där också..
Jag har förstårs inte glömt bort polisen. Högskoleprovet är gjort, slutprov i matte ska göras om några få veckor. Dock hoppade jag av historian av personliga skäl. Har märkt att det inte alltid går som man har tänkt... Men ska till komvux idag efter mötet med jobbcoachen och kolla ifall det skulle kunna finnas lediga platser kvar i historian tills vårterminen. Funderar även på att läsa företagsekonomi a. Men sista anmälningsdagen var förra måndagen men det kan vara värt ett försök iaf!

Har inte fått igång min a-kassa än. Denna månad klarade jag mig men måste få a-kassa tills nästa månad! Annars blir det att leva på nudlar hela månaden och inga julklappar! Det blir nog inte att shoppa loss några julklappar i år ändå.

Jag och Angelica har varit på bibloteket två dagar den här veckan och pluggat. Det är mycket lättare att plugga när man inte är hemma, här har man alltid något man kan pyssla med, eller leka med tissarna.

Asti har förövrigt inte långt kvar till avlivning... Hon jamar fan konstant på kvällarna och på morgonen och jag är astrött, även fast jag är arbetslös, pga att hon inte kan vara tyst!! Vad är felet??
Självklart skulle jag aldrig kunna avliva henne, men trött blir man...
Hon får mat och vatten varje dag plus kattlådan tömd.. Hon får motion av att leka med Minna och gos hos mig när jag sitter vid datorn mm. Hon bor i en stor varm lägenhet. Vem skulle inte vara nöjd? Sen är det ju en omställning att komma från ett hus på över 200kvm, men det är ju nu på senare tid som hon jamar... Hon är steriliserad men frågan är om hon vet om det själv?!
Fortsätter det så får jag fråga någon veterinär eller så.

Nu måste jag göra mig iordning. Jag är nog den största tidsoptimisten som finns =)

Hej så länge!

Kommentera inlägget här: