moongirl

Ultraljud vecka 38

Kategori: Allmänt

Hade sista ultraljudet igår. Nu är det svårt att mäta dem. Men det barnmorskan kunde se såg bra ut. De väger på ett ungefär 2600g (som jag när jag föddes) och 2800g. Men det återstår att se när de tittar fram. 
Hade de varit en i magen hade den legat på runt tre kilo så de ligger inte så långt efter. Får väl se hur länge vi kan använda stl 44 😊
 
Är sååååå otroligt nyfiken på vad som gömmer sig i magen! Två tjejer? Två killar? En tjej och en kille? Vi tror på det förstnämnda 😁 Tjejligan hehe
Men visst skulle det vara skoj med en kille med? Spelar absolut ingen roll! Vill bara träffa dem snart!
 
Och faktum är att det kommer att bli snart. Känns väldigt konstigt att veta att sista dagen är på lördag! Igångsättning gäller då. Sen kan det dröja någon dag extra. Men att ändå ta sin väska och vandra upp till förlossningen kommer att kännas väldigt märkligt! 
 
Vi har strukturerat upp barnvaktandet för Elvira med. Skulle något hända innan lördag så tar mamma henne. Annars tar Mona henne över helgen och mamma tar henne från söndag eller måndag. Vi vet ju inte hur länge vi får vara kvar på BB så bäst att gardera sig med barnvaktandet. 
Med tanke på rs-viruset så låter vi inte Elvira gå på dagis innan hon träffat sina syskon. Svårt att undkomma virus men vi gör ett försök. 
 
Har mått skit i någon dag nu och när jag mår dåligt så blir de dåliga dagarna sämre. 
I måndags kunde jag inte vila alls och känner direkt att det kommer sluta dåligt. Men lyckades vila ikapp igår en aning så mår bättre nu. Känns som det är svart eller vitt. Mår bra eller må dåligt. Svårt med något mellanting. 
Måste sova/vila på dagen annars är jag helt slut och får ont typ överallt.  
Elvira kom inte in förens 4:30 nu så har sovit ostört några timmar. Dock kunde jag inte somna om och nu är klockan 06:10. Snart dags att gå upp då Elvira brukar gå upp kl 07. Ibland runt 08. 
 
Hon pratar och gnäller i sömnen nu men hoppas hon somnar om. 
Jag har parkerat mig i soffan så får se när hon trampar ut hit😊
 
Hej hej! 👶👶👧💜💕
Kommentera inlägget här: