moongirl

Projekt: "Sover Elvira bättre i en vanlig säng jämfört med spjälsäng?"

Kategori: Allmänt

Nu är Elvira 16 månader. Och under nästan hela sin livstid har hon sovit dåligt. Det är inte många nätter som hon sover utan att vakna. Dem finns, men de är sällsynta!
Antingen har vi fått ta upp henne och vagga henne i famnen, eller fått gå in till henne och sitta där och klappa henne, eller så har hon sovit hos oss. Finns säkerligen fler varianter men nästan jämt är det något.
Vi har låtit henne skrika (dock inte 5-minuters metoden. Den pallar jag inte. Mitt hjärta brister när hon skriker!) Hon kan ligga och gnälla bara och då har hon fått ligga kvar för ibland somnar hon om (men som sagt, sällsynt..)
MEN jag fick ett infall att köpa en "vanlig" säng (växasäng) till henne och se ifall hon sover bättre i en sån än i en spjälsäng.
Första natten inatt! Dock försökte hon rymma några gånger när hon kom på att hon kunde gå ner själv haha! Men hon förstod nog inte riktigt att det var hennes säng som hon skulle sova i.
Efter mycket om och men (inget skrik, bara lite missförstånd) så sover hon nu i sängen, dock med huvudet åt fel håll ,men vad gör det!?
Det sköna var att jag kunde ligga i sängen med henne istället för att gå runt med henne eller ha handen/armen mellan spjälorna och klappa henen.
Ska bli en väldigt intressant natt. Får mamman sova, eller ikke sova? Kanske får återgå till spjälsängen om det inte fungerar. Men absolut värt ett (eller femtioelva) försök!
 
 
Möjligen ska jag bli bättre på att skriva. Ska försöka iallfall. Så roligt att gå tillbaka och läsa efter ett tag :)
Jag ska skriva om hennes 1års kalas som vi hade ute i stugan och jag vill skriva om förlossningen.
Får se när orken infinner sig!
OCH jag ska skriva om vårt hus som är på intågande ;)
Tomt i Bankekind är köpt och kontrakt påskrivet med hustillverkaren Trivselhus (MoveHome). Kommer bli så bra!
 
Nu ska jag försöka få lite sömn innan det brakar loss! ;)

KOMMENTARER:

  • INGER säger:
    2015-11-16 | 21:58:58

    Spännande!!! Jag kommer och sova efter jagat henne på Ikea idag.Kramiz

Kommentera inlägget här: