moongirl

6 månader och läkarkontroll

Kategori: Allmänt

Igår fyllde lillfis 6 månader. Grattis! Tiden går fort, men det blir bara roligare och roligare. De är söta som minibebisar men ju mer rörlig hon blir desto roligare blir det. Men samtidigt mer jobbigt eftersom man måste ha mer koll på vad hon styr med. Men det hör ju till!
 
Var på BVC på kontroll och läkarbesök idag.
Hon är en väldigt aktiv liten bebis så hon har inte gått upp så mycket i vikt, ca 200g på en månad. Hon äter som hon ska men gör av med desto mer. Så nu blir det mer gröt på kvällarna och snart puréer till lunch.
Annars såg att jättebra ut. Skönt :)
Det är dags att börja fasa ut amningen. Det är ju meningen att jag ska återgå till jobbet snart så Robban får vara hemma. Men tanken är att jag ska vara hemma i sommar igen sen. Dagis kommer hon inte börja på förens om ett år. Inget är väl helt hugget i sten så vi får se hur det blir.
 
Just nu "kryper" Elvira omkring på golvet med Robban. Svårt att förklara men hon lixom kryphasar sig fram. Står på alla fyra men kliver inte fram utan mer lägger sig/ramlar framåt :) Söt är hon i vilket fall! :D
 
Vi var på semester i Åre med för ett par veckor sedan, men det skriver jag om nästa gång.
 
Ska väl pallra mig iväg och träna snart kanske... Väldigt kanske på den.. Ett danspass och pass har jag inte gått på på kanske ett år eller så. Men nån gång måste jag ju komma igång igen! :)
 
Svejs!
Kommentera inlägget här: