moongirl

Huh... Jobbdags?!

Kategori: Allmänt

var det ivägskickat ett mail till min arbetsgivare om att komma tillbaka till jobbet. Det känns så konstigt! Och väldigt skrämmande...! Dels ska jag lämna den söta lilla saken hemma, utan att JAG har uppsikt över henne. Jag kan inte vara där och trösta om det skulle hända något. Dock VET jag ju att Robban kommer att klara att vara hemma med henne utan problem, men det känns ändå lustigt.
Och dels kommer jag till ett "nytt" jobb. Veolia har bytt namn till Transdev, de har börjat köra mellan Berga - Oskarshamn och så känns det som det är så mycket annat som är nytt. Börjat läsa min jobbmail nu och försöker att komma ifatt. Har varit hemma i tio månader. Det händer lite inom järnvägen då.. Det som är detsamma är väl de trasiga tågen.. hmpf.. Jaja, jag ska väl inte klanka ner på det innan jag ens satt min fot på jobbet än.. ;)
 
När man väl kommer in i jobbet så är det säkert skönt att få vara lite mer social och komma hemifrån lite mera. Men ändå..
Det som jag blir orolig över är maten.. Ska jag börja pumpa ur nu? Hon äter ju än så länge bara "riktig" mat två gånger om dagen. Hur lång tid tar det innan hon slutat amma? Kommer hon få i sig tillräckligt med mat och näring?
En miljard funderingar men det löser sig väl med tiden. Kan ju ringa BVC om det skulle vara något. Men man ska nog främst lita på sin magkänsla.

KOMMENTARER:

  • Inger säger:
    2015-02-03 | 23:13:42

    Mormor kan komma till undsätting om det behövs

    Svar: Ja tack, det tror jag säkert :)
    moongirl

Kommentera inlägget här: