moongirl

Vaccinationen gick bra

Kategori: Allmänt

Lillfis vaccination i fredags gick bra. Trodde hon skulle skrika mer men hon är modig vår lilla tös!
Hon satt i mitt knä så jag kunde hålla fast henne. Känns elakt men det måste göras. Första sprutan var givetvis inte rolig, men gick bra. Andra sprutan var ännu mindre rolig och gjorde ondare, men gick bra. Hon fick nappen och en leksak och tröst ifrån mamma och pappa. Mest från mamma eftersom pappa Robert filmade allt istället ;)
Skrek så hon glömde bort att andas nästan men bara en liten stund. Så nu dröjer det innan hon får spruta igen. Nästa gång vid 12 månader tror jag det var.
 
 Litet plåster på liten tjej.

 
Snart dags för jul igen. Bara fyra dagar kvar och som vanligt är inte alla julklappar inhandlade. Samma sak varje år! Att man aldrig lär sig..
Funderar på att springa ner på stan imorgon en sväng. Robban jobbar sista passet för i år idag, och sen är han ledig till typ 13 januari eller vad det nu var. Så jag kan lämna Elvira hemma med honom, om nu inte han behöver shoppa julklappar förstås. Han är ju lika seg som jag på det!
Vi ska iaf handla mat idag. Robban jobbar till 18 så jag tar en promenad ner till jobbet och så åker vi och handlar så allt är klart tills jul. Vi och typ halva Linköping lär väl vara på Maxi idag.
 
Vi ska fira jul hemma. Ska bli mysigt! Robbans mor, moster och morfar kommer hit och även min pappa och Lena.
På juldagen firar vi hos mamma och Uffe med Jeppe och Uffes söner med allas bihang! :) Ska bli väldigt trevligt det också!
 
Ha de fint!
Kommentera inlägget här: