moongirl

Världens goaste ulltussar!

Kategori: Allmänt

Det här inlägget vill jag egentligen inte skriva eller lägga ut, men jag har kommit fram till att jag måste. Och jag som inte tycker om måsten...

Min ena katt trivs inte i min lägenhet, och för att inte vara självisk, så måste jag se till att hon får ett annat hem.. Och eftersom jag har två katter som har vuxit upp med varandra så är det ett krav att båda kommer till samma ställe.
Jag har haft Asti och Minna sen de var små ulltussar och de är både extremt sociala.
De behöver alltså någon som är hemma mycket och som har ett hus, med hyffsat mycket yta att springa på. Asti tycker att jag är hemma alldeles för lite. Med jobb i Linköping så blir det extra timmar som går åt till att pendla.
Anledningen till att jag skriver i min blogg och lägger ut det på Facebook är för att jag hellst vill att de kommer till någon som jag vet är bra för dem och som jag känner, eller iallafall vet vem/vilka personen/personerna är som jag har som kompisar (eller kompisars kompisar etc...)
Jag vill endast ha seriösa köpare, förslag eller tips. De betyder så otroligt mycket för mig och jag vill inget hellre än att de ska må bra.

Asti Cinzano föddes 2005-10-21 och är chokladsköldpaddtabbymaskad. Mycket social och hängiven.
Minna föddes 2006-03-31 och är brunmaskad. Är social, men kan även vara lite tillbakadragen ifall hon känner sig osäker. Är inte så förtjust i barn.



Båda är av rasen Birma, steriliserade honor, de har stamtavla och är chippade.
Anledningen till att jag vet att Asti inte trivs är för att hon jamar, främst på nätterna, men även ibland på dagarna. Jag lämnade katterna till min mamma som bor i hus och sen hon kom dit har hon inte sagt ett pip... Hon kissade även i mitt badkar istället för att gå på lådan, vilket tyder på att något inte är till belåtenhet. Hos mamma går hon så duktigt på lådan, vilket inte har varit ett problem alls innan jag började jobba och vara borta lite för mycket (tycker Asti).

Det här är min lilla "annons". Är ni intersserade så skicka ett mail, eller kontakta mig på mobilen ifall ni har mitt nummer.

Jag älskar mina små vänner och jag vill bara att de ska ha det bra!

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2011-03-01 | 20:44:32

    Å vad tråkigt min vän, men du gör rätt som du säger... för kissarnas skull :-) Stor kram

  • Ann Grahn säger:
    2011-03-01 | 21:16:29

    Åh, så tråkigt för dig, omplacering är så svårt för

    de är ju redan anpassade till en person.....Jag hörde

    någon med hus som sökte en katt men jag måste klura

    ut vem det var....

    Jag skulle vilja, men du vet ju hur jag bor. Lycka till och jag känner med dig eftersom jag omplacerat en hund en gång......vet...Var kräsen..... Kram

  • Madde säger:
    2011-03-02 | 07:41:46

    Usch vad jobbigt:( Själv måste jag ta ett svårt beslut ang. vår hittekatt Pasta! Börjat kissa lite överallt!! Har ju ingen aning hur gammal hon är heller!

    Hoppas du hittar ett bra hem till ulltussarna o ett väldigt bra beslut! Kramar Madde

  • Bettina säger:
    2011-03-03 | 10:26:08

    Det var inte ett lätt beslut, men jag vet ju att jag måste =/ Och jag ska vara kräsen, de måste trivas.



    Madde, vad tråkigt med Pasta. Inte roligt när man inte vet vad det är hon inte trivs med eller vad hon vill. Hoppas det löser sig för dig med! Kram

Kommentera inlägget här: