moongirl

Äntligen smink!

Kategori: Allmänt

Igår var det 15 dagar sen ögonoperationen och det betyder att jag kan sminka mig som vanligt!! MEN jag har ju iofs fuskat... Blev utgång i tisdags och då åkte det på lite smink förstårs. Men det känns ändå bra att ha kommit över "den förbjudna gränsen".
Någon som jag märkt de senaste dagarna är att jag ser bättre med vänster öga. Inte för att jag ser dåligt med höger men det är lite suddigt ibland tycker jag. Inget jag märker av om jag tittar normalt. Och jag brukar ju titta normalt med båda så =)

Imorse var jag duktigt och först gick ett varv runt strömmen (ca 3km) och sedan sprang ett varv. Gött gött!! Känns mycket bra att röra på sig! Funderar på gymkort till hösten, men det vore ju skoj att vara fler. Tråkigt att gå själv.. Funderar på Nautilus, eftersom det ligger närmast. Vet ju hur jag är, måste man åka bil/spårvagn/buss så kommer jag inte att ta mig dit. Men till Nautilus går det på några minuter med min rosa super bike!

Stopp kan man ju säga att det är i mitt avlopp! Hjälpte inte med propplösare. Måste ringa vaktmästaren. Men det känns äckligt att han ska riva upp mitt hår och katternas sand ur avloppet! Jag har försökt att fixa det själv men man måste ju lixom ta bort badkaret och krypa ner i hålet typ...

Denna helg blev överhuvudtaget inte som jag planerat i mitt lilla huvud. Planeringsmänniska som man är.. Igår ville jag ut på krogen. Hade planerat vad jag skulle ha på mig, vilket smink jag skulle ha och vad jag skulle dricka. Men dels ville typ ingen ut och så fick jag givetvis ont i huvudet. Jobbade till 18 och huvudvärken kom väl runt 16.30 typ.. Så det hjälpte inte med migräntabletter, vatten eller sömn... Så hemmakväll it was...
Och idag ville jag till Himpafältet och kolla på den årliga krogbrännbollen. Men hade någon tid? Nee.. Typiskt...

Imorgon ringer min klocka 03.00! Inte roligt.. Det är den tidigaste turen.. Jag börjar 5:13 *pip*
Ska inte klaga eftersom jag bara jobbar måndag, torsdag-fredag denna vecka. Men iaf...

Sen är det ju dags för Midsommar. Vill verkligen ha en riktigt midsommar med snaps, stång och krans! Och givetvis sol.. Kan man få önska det?
Har inte bestämt riktigt vad jag ska göra än men det finns förslag...
Jag jobbar som sagt men slutar kl 14. Ganska bra tycker jag!

Nu ska jag städa mitt badrumsskåp!!
Kommentera inlägget här: