moongirl

Vem kryper först?

Kategori: Allmänt

Rasmus började ställa sig på alla fyra före Tove, men för någon vecka sedan började även hon med det. Rasmus står mycket på händerna och tårna, ser helkul ut! Ibland tippar han framåt på nosen och blir väldigt ledsen. Han blir nog mer rädd än vad han får ont.
Rasmus gungar väldigt mycket fram och tillbaka. Nästan så han tappar balansen. Tove lägger sig på mage och drar sig framåt. Så ingen har kommit på hur man kryper på riktigt än.
 
Elvira är som vanligt galet envis. Ikväll ville hon absolut inte äta (fast vi VET att hon äter den maten). Jag matade Tove men när Robban säger åt henne att äta häller hon mjölken på tallriken. Hon blev bortforslad från bordet men började leka med bäbisarna gåstol. När vi sa till henne att hon inte fick det började hon kasta saker. Hon gör så när hon är väldigt trött och just nu är vi i en övergångsperiod där vi försöker att få bort eftermiddagsvilan. Jag tog in henne till hennes rum och satte henne i "snickarboa", mellan sängen och garderoben. Hon blir givetvis arg och slåss. Väldigt frustrerad ung dam som inte vet hur man behärskar sina känslor. Men hon är ju bara tre! Hon fick sitta kvar tills hon lugnat ner sig och jag pratade med henne hela tiden och förklarade varför.
Det är så svårt att hantera henne ibland. Hon testar så jäkla mycket gränser och har alltid gjort. Även fast man blir arg på henne fortsätter hon. Ingen idé att bli arg utan bara förklara lugnt vad hon får och inte får göra och sätta henne på sitt rum.
Men som sagt, det är mestadels när hon är väldigt trött. Vet ju själv hur det är. Just nu (och konstant iofs) är ju jag väldigt trött. Tittar på den skitiga stekpannan och tänker "Näää det där tar jag imorgon". Hade då Robban varit på mig om att jag skulle diska den just NU hade jag ju blivit tokig! Så det är ju inte konstigt att hon stretar emot i vissa lägen. Sen vill hon ju bara göra det hon har lust med och inte det hon blir tillsagt till att göra!
Hon är ju en ängel annars ;) Lilla sötnosen!
Det slutade med att hon somnade kl 18 i soffan med kläder på.. Drog av strumpor och byxor så hon inte kommer svettas ihjäl inatt och jag hoppas att hon inte vaknar före 05 iaf!
 
Kan inte tänka mig hur det är att ha TRE stycken små barn som springer omkring och testar gränser. Svettigt värre!
 
Den 28/8 börjar Robban jobba efter nästan 10 månader hemma. Först skulle han börja plugga till Elkraftingenjör, men ångrade sig.
Så snart blir jag själv med tre barn. Lite skrämmande men jag tvivlar inte på att jag inte löser det. Men jag kommer nog bli varm i kläderna många gånger när småknattarna börjar krypa mer och sedan börja ställa sig upp lite här och var. Hur ska man hinna ta emot dem när de ramlar?!
Elvira kommer gå på förskolan. Vi har sökt dispens till den nya förskolan om att hon ska få gå 25 timmar/vecka istället för 15 timmar som är det "normala". Inte det att jag inte vill ha henne hemma, utan mer för att dels komma in på förskolan bättre och hon gillar verkligen att vara där. Hoppas verkligen att det blir så när hon byter men det tror jag. Hon kommer säkert prata om de andra men hoppas hon inte blir ledsen..
 
Något som är så galet spännande är att våra grannar, Petter och Pillan, ska ha tvillingar snart! Skriver inget datum om när men det är nära.
När det var en vecka kvar för mig så sa Robban att det bara var en vecka kvar. BARA?! EN vecka kändes som helt helt jävla år. Så stört tungt och otympligt.
Jag har packat en liten väska jag kan ta med ifall det är så att Petter (som jobbar som lokförare) är i Malmö eller Gävle eller på något annat spännande ställe så det tar ett tag för honom att komma hem. Så jag är stand by och berädd att köra till förlossningen! Jag hoppas ju givetvis på att jag "slipper" eftersom det optimala är att Petter är hemma förstås. Men man vet aldrig. Är redo för att vara kattvakt med till Fru Karlsson ;)
 
Näpp snart dags att göra sig iordning för sängen! Trööööööött är bara förnamnet.
Hade inte Elvira vaknat inatt vid 02,03 och skrikit på "Fiiiiaaaa!" så hade vi sovit hela natten. OM heller inte bäbisarnas leksak börjat spela melodier mitt i natten! Två eller tre gånger. Kan ha att göra med att Tove kräktes i den.. Kanske...
Men iaf så brukar Elvira leka att hon är Tilda och vi är Linus (Robbans bror) och Fia. Och så måste vi ta hand om Elvira lite extra eftersom Tilda är mindre. Lite gulligt men lite jobbigt ibland när man inte är på det humöret..
 
Gonatt!
Kommentera inlägget här: