moongirl

Valp attack!

Kategori: Allmänt

HälsadeJesper och Bente igår och de söta gulliga små (?) Grand Danois valparna på 10 veckor. Fem stycken galningar =) Ville ta med alla hem. Även Henke, pappan. Häftigt att de är så stora. Fast bära alla upp och ner för fem trappor är väl lite för jobbigt tror ja!
Satte jag mig ner på golvet kom alla på en gång och bet,naffsade och undrade vad jag var för en prick som kom med kameran i högsta hugg.

Efter jag motvilligt lämnat de små liven åkte jag till mamma och Uffe och tiggde lite mat och skrev ut en jobbansökan. Åkte hem efter det för jag hade ont i huvudet..

Igår på kvällen tänkte jag lufta mitt element eftersom det rann vatten innuti. MEN det var ju INTE bra. Det forsade omkring ännu mer vatten där inne. Lätt att sova brevid Niagarafallen... Jag tog bäddmadrassen och la mig på köksgolvet. Hade ju ont i huvudet och behövde verkligen sova. Men det funkade också. Förutom att Minna  hade ett ryck och kuta runt överallt, delvis PÅ mig..tack tack...
När jag vaknade ringde jag vaktmästaren som fick öka trycket i källaren. Nu har jag luftat elementen igen och nu låter det inget! Härligt!

Snart ska jag ge mig iväg till Komvux för att skriva in mig på Historian, igen. Funderar på om jag ska gå förbi ett ställe och lämna in en jobbansökan. Lättare att skicka in men det är ju bättre att visa sig...

Hela den här helgen har jag jobbat. Fredags hade jag frukosten plus att jag hjälpte köket med lite disk och skivade en j*vla massa pålägg m.m. I lördags diskade jag eftersom vi hade julbord (?!) för 158 pers! Och i söndags städade jag. Nu kommer jag inte jobba förns på söndag då jag ska hjälpa Ellen med frukosten.
men har fullt upp i veckan iaf!!

Nu ska jag fixa mig och så ska jag tusan gå förbi och lämna in jobbansökan innan Komvux.. Wish me luck!!
Kommentera inlägget här: