moongirl

Jobbintervju!

Kategori: Allmänt

Jag har sökt jobb som servicevärdVeolia Transport. En sån där som går i uniform och kollar biljetter och säljer frallor typ =)
Min kompis Martina jobbar på Veolia och tipsade mig om att de sökte servicevärdar. Tack vare henne har jag varit på arbetsintervju idag! Det gick hyffsat smärtfritt tycker jag. Lite pinsamt att inte komma på tre negativa sidor om sig själv. Ingen är ju perfekt lixom. Annars tyckte jag att det gick bra. Förhoppningsvis tycker dom det också! Det är ingen fast tjänst utan timanställning. Men med den lönen + ob + traktamente kan jag leva med det ett tag!
Det kommer vara en utbildning på två veckor (betald..=) )ungefär och sen ska man kunna sköta sig själv..iihhh... Låter spännande fast det är väldigt mycket man ska lära sig!
Men men.. Vi får se hur det går. Jag får svar på onsdag om en vecka. Håll tummarna!!!

Efter intervjun så åkte jag till mamma. Där var även Jeppe och Engla. Jeppe skulle hjälpa Erik (plastbrorsan) med bilen men de hann aldrig ända fram till mamma utan blev stående på E4an stackarna.. Jeppe fick ta bilen och åka dit och de fick ringa bärgningsbil.. Ingen billig räkning där inte!! Men så kom Linda, Benita och Leo och vänta på att Erik skulle få hjälp med bilen. Efter det åkte jag med Jeppe hem med Englis och så kom pappa med pizza =)
Blev en riktig familjedag! Hälsade även på brorsans nya familjemedlem, Pink. En liten kungsboa. Den var slingrig att hålla i!! Fin men ovanlig med en rosa..

I helgen var jag i Växjö med Angie. Det var mycket trevligt! Kul att komma hemifrån lite =)
Stör mig så enormt mycket på att jag inte kunde lyfta upp dockj*veln på 77kg som man ska kunna lyfta för att komma in på polisen..
Annars var det jättehäftigt att se deras lokaler och hur skolan ser ut. Får se om man tar sig dit i framtiden eller om man blir kvar i Östergötland. Har ju fortfarande mina ögon jag måste fixa. OM jag nu skulle få jobbet på Veolia så kan jag ju inte bara ta ledigt och dra iväg för att fixa det.. Inte till en början iaf..

Imorgon blir det jobb på Fridhem igen. Jobbar från mån-sön, med undantag för idag då. Ska även tvätta imorgonkväll. Ingen höjdare när man bor här uppe men det är ju ett nödvändigt ont! Skönt när det är klart.
Jag ska ta och hälla i mig lite vatten sen är det dags att krypa ner. Imorgon ska jag göra klart historia uppgift 3, så det så!

Take care now. Bye bye then..!

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2010-02-15 | 21:27:34
    Bloggadress: http://lindaeva.blogspot.com

    Hihi, vet du hur länge vi fick vänta på Erik sen? Hon var nog åtta innan han kom. Jippie!! :) Och då kom han inte ens med sin bil...Oh my!! :)Hihi!



    Kram!

Kommentera inlägget här: